Andrena flavipes?

Gestart door Stijn Schreven, juni 26, 2008, 22:47:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn Schreven

Zijn deze beide bijen van dezelfde soort? Ik denk bij alle twee aan Grasbij, Andrena flavipes. Klopt dat?

Edit: Sorry dat er op de eerste twee foto's meer hand dan bij op staat, maar de bij bleef zelf zitten en als ik hem op natuurlijke achtergrond wilde hebben, vloog hij misschien weg.

Foto 1a
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Stijn Schreven

Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Stijn Schreven

Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Stijn Schreven

Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Stijn Schreven

Even opmerking die verwarring misschien voorkomt: de foto's zijn gemaakt op 30 april 2008.
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

jack_windig

Het zijn wel Andrena's maar geen flavipes, want die heeft duidelijk haarbanden over het achterlijf. Welke soort het wel is weet ik niet, eigenlijk moet je de antennes en voorkant van de kop goed zien. Maar misschien zijn er echte experts die het wel kunnen zien.

Stijn Schreven

Van de eerste soort heb ik nog twee foto's waar de antennen en voorkant van de kop wat beter op staan. Misschien dat dit de determinatie wat ten goede komt.
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Stijn Schreven

En hier de voorkant van de kop:
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Stijn Schreven

Ik zou toch graag de naam van deze beestjes willen weten, maar er wordt niet op gereageerd. Als het niet te determineren is, zou ik het graag willen horen in een reactie, dan hoef ik ook geen moeite te doen telkens dit topic op te halen.  ;)  
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Eddy Clerx

geen flauw idee, ik ook niet, maar heb je al eens door
http://wildebijen.nl  gebladerd?

net ontdekt,
groet Eddy

han.endt

#10
Dit gaat niet lukken vanaf foto ben ik bang.