aantal bevestigingen gevraagd

Gestart door Folkert Jan, juni 24, 2008, 17:42:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

A - dodaars (rood in de nek, zwarte snavel, wit stuk aan begin van anavel)
B - geelgors
C - gele kwik?
D - vink
E - geelgors



panasonic fz18 is besteld dus binnenkort betere foto's :D



A



B



C




"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan v.H.

Volgens mij kloppen ze allemaal, alleen de gele kwikstaart weet ik niet zeker.  

Zonnekoning

Ik denk je dat B eerder bij de zangers moet zoeken. Voor de rest klopt het aardig. ;)  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Folkert Jan

CiteerIk denk je dat B eerder bij de zangers moet zoeken. Voor de rest klopt het aardig. ;)
geluid was van geelgors, maar is er een andere mogelijkheid dan?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

CiteerVolgens mij kloppen ze allemaal, alleen de gele kwikstaart weet ik niet zeker.
is het wel een kwikstaart?

gewone witte dan?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan v.H.

Ik denk dat 5 wel een geelgors is, ik zie ze vaak, en ken geen zanger die er zo uit ziet.

teunvankessel

CiteerIk denk dat 5 wel een geelgors is, ik zie ze vaak, en ken geen zanger die er zo uit ziet.
Het gaat over B niet over E
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Robert

mij lijkt B wel een geelgors ;)  
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Jan v.H.

Citeer
CiteerIk denk dat 5 wel een geelgors is, ik zie ze vaak, en ken geen zanger die er zo uit ziet.
Het gaat over B niet over E
O ja, foutje ik bedoelde B.  :huh:  

Zonnekoning

Citeergeluid was van geelgors, maar is er een andere mogelijkheid dan?
Ik vind hem nogal een dun snaveltje hebben, vandaar dat ik aan een zanger denk.
Het zou heel goed kunnen dat het geluid wat je hoorde niet bij foto hoort.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Guus Peterse

Die kwikstaart lijkt me een vrouwtje gele. Ook verder klopt alles volgens mij.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Gert Veurink

ook volgens mij is alles gewoon goed...
groet!
Gert Veurink



martinharskamp

Ik denk bij foto B ook meer aan een zanger. Ik zou bij Geelgors minimaal wel wat streping verwachten en lichtere staartzijden. Lijkt mij ook een dunne snavel. Als het geluid wat je hoorde de zang van een Geelgors was lijkt me dat de vogel veel geler had moeten zijn.

Rinie van Reenen

#14
Citeerook volgens mij is alles gewoon goed...
Zo is dat.

CiteerIk zou bij Geelgors minimaal wel wat streping verwachten en lichtere staartzijden. Lijkt mij ook een dunne snavel.
- Streping is weggevallen door ontbreken van echte scherpte.
- Let eens op de borst: daar zie je het bruin dat karakteristiek is voor Geelgors; daar zie je ook, dat deze op de foto niet zo goed meer over komt.
- Vogel is geel genoeg; alleen het licht is niet zo optimaal dat het van je scherm afspringt, da's waar.
- Let eens op de vorm van de staart: daar maak je geen zanger van.


En met een Panasonic zit je aardig goed, geloof ik. Heel redelijke kwaliteit voor weinig geld (althans: in vergelijking met spiegelreflex).
Groet, Rinie van Reenen

martinharskamp

Citeer
Citeerook volgens mij is alles gewoon goed...
Zo is dat.

CiteerIk zou bij Geelgors minimaal wel wat streping verwachten en lichtere staartzijden. Lijkt mij ook een dunne snavel.
- Streping is weggevallen door ontbreken van echte scherpte.
- Let eens op de borst: daar zie je het bruin dat karakteristiek is voor Geelgors; daar zie je ook, dat deze op de foto niet zo goed meer over komt.
- Vogel is geel genoeg; alleen het licht is niet zo optimaal dat het van je scherm afspringt, da's waar.
- Let eens op de vorm van de staart: daar maak je geen zanger van.


En met een Panasonic zit je aardig goed, geloof ik. Heel redelijke kwaliteit voor weinig geld (althans: in vergelijking met spiegelreflex).
Rinie,

ik vond die staartvorm inderdaad wel meer voor een gors dan voor een zanger. Verder onderschat ik dan denk ik wat onscherpte kan vertekenen.

Rinie van Reenen

#16
Citeerik vond die staartvorm inderdaad wel meer voor een gors dan voor een zanger.
:duim:

CiteerVerder onderschat ik dan denk ik wat onscherpte kan vertekenen.
Vertekening bij een foto is iets waar je altijd erg op bedacht moet zijn; 't is elke keer weer lastig om te weten welke observaties nu liggen aan de vogel en welke aan de foto...
Groet, Rinie van Reenen

apache007

#17
Citeerpanasonic fz18 is besteld dus binnenkort betere foto's :D
OFF TOPIC:
dan heb je m.i. een goede camera besteld, wat een "simpel" ding en wat kun je er toch een hoop mee, vooral mooie foto's maken!! (ik heb hem zelf ook naar alle tevredenheid ;) Prijs-kwaliteit-verhouding gewoon erg goed)
mvg,
Niels


VWG De Hop

If I could hear the greatest sound
the silence of forest in the early morning
just interrupted and up valued by the lonely call of a bird I would answer