commentaar leveren op een waarneming

Gestart door hiskodevries, november 17, 2004, 07:58:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Om te voorkomen dat een waarnemer "overvallen" wordt door een vloedgolf van commentaar op zijn mogelijk dubieuze waarneming, kunnen nu uitsluitend admins en de waarnemer zelf  commentaar geven.
De admins voor vogels zijn
Bob Woets
Eelco Brandenburg
Eelke Schoppers
Bram Rijksen
Matthijs Broere
Pim Julsing
Lennaert Steen
Rick van der Weijde
Carl Derks

De admin voor insecten is Andre Hospers

Overige diergroepen worden door iedereen in de "gaten gehouden"

De programmeurs Rick, Dylan en Hisko hebben ook admin rechten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jasper

Dan vraag ik mij af waarom je dan er ooit een commentaar functie erbij hebt gezet, dat was toch bedoelt voor mensen om vragen eventueel opmerkingnen te geven.
Ik vond het nog wel eens handig om te vragen waar precies de vogel heeft/had gezeten ,etc.

Jasper

hiskodevries

het gebeurde geregeld dat waarnemers geschoffeerd werden, dit dient uiteraard voorkomen te worden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BWoets

Je kan zulke vragen ook op het Forum stellen Jasper, als je een exacte locatie wilt weten.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

matthijsbroere

Matthijs Broere

jasper

Ik vond het makkelijker via die commentaar functie.

Rogier

Ik ben het met jasper eens. Ik vraag me af of het een verbetering is. Voor mij in ieder geval minder functioneel. Je kan wel een topic op het forum starten (wat niet door iedere gebruiker gelezen wordt), of mailen, maar een discussie direct bij de waarneming is het gewoon het handigst, en makkelijkst zichtbaar voor iedereen.
Groeten,
Rogier Verbeek

BWoets

Die discussie kan nu evengoed nog worden gevoerd, alleen maar door een bepaald aantal mensen.
Dit om onder andere onnodige commentaren te voorkomen
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jasper

Soms zijn helpende commentaren van andere ook wel eens goed!
En dan niet alleenmaar van de admins.

hiskodevries

#9
Heren,
De aktie is ingegeven door een aantal commentaren die zowat op ruzies leken.
Dat willen we niet hebben op een openbare lijst.
Citeerach rot toch op; met dit soort zogenaamd grappige opmerkingen vervuil je de boel alleen maar
Citeerschrijf dan niets op.
Je weet het helemaal niet zeker.
Want wie zegt dat dat dezelfde vogel is als die andere vogelaar heeft gezien.
Zo weet ik er nog wel meer hoor.
Je moet het zelf geconstateerd hebben
CiteerKwakken van Artis zijn? De Dodo bestaat ook! Ik eet ze regelmatig! Man, doe normeel, mijn vrouw is wilder!!!
CiteerBestandsvervuiling? een naam op iets plakken waarvan je niet (zeker) weet wat het is, dat is pas bestandsvervuiling!!
CiteerJe weet wel van die vervelende mailen dat het niet kan, etc
CiteerJa, dat is dus het eind van deze salamanders, bedankt glazema, u bent een groot natuurvorser!!! Ontzettende ....
CiteerWat is het nut van deze waarneming?

moet ik doorgaan ?

Het is niet ondenkbaar dat we  t.z.t een email knopje achter een waarneming bouwen om de waarnemer andere vragen te stellen.
Want de suggestie hierboven om de waarnemer een email te sturen gaat niet lukken  daar deze worden afgeschermd om privacy redenen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jasper

Heb je die 'ene' persoon erop aangesproken dan, ik zie heel veel van die ene staan (noem effe geen naam)

Maar jij wist toch ook van te voren bij het maken van die commentaar functie dat zoiets zou gaan voorkomen!

hiskodevries

#11
idd toen hadden we 100 gebruikers en was alles zeer overzichtelijk, inmiddels 1140
maar kijk hier maar eens: http://www.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=527
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

Kun je niet iets inbouwen dat dit soort commentaren worden verwijderd door de admins.
En als het zo is als Jasper zegt, dat dit (bijna allemaal) van 1 persoon is, kan je die dan niet een mail sturen?
Ik vind ook dat een nieuwe topic best wel omslachtig is, en dan heb je over drie weken 27 nieuwe topics...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

BWoets

Daarom is de e-mailfunctie erbij gekomen... ohhhhhhhhhhhhhh :wacko:  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

thijs

Nou, zo kan het ook, maar dit lijkt me toch wat omslachtiger. (voor de niet-admins)
In ieder geval vind ik het geen verbetering :mellow:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Freek Verkerk

Hi,

"Waarneming" opent met een scherm met "zeldzame verschijningen".
Mogelijk kan er ook een scherm komen met "bijzondere waarnemingen"
Dat kunnen dan de "omstreden" waarnemingen zijn, maar ik zit dan ook te denken aan een normale diersoort op een bijzondere plaats, zoals "een ree in het vondelpark",
Of een "Edelhert in Drente" . of zoals in Amerika; New york, die broedende valken bij het Central park.
of grote groepen dieren zoals 100.000 spreeuwen bij het Centraal station.

iets anders ook interessant is een telling van het aantal waarnemingen van "rode soort dieren"
Het is best wel interessant om te weten hoeveel waarnemingen wij nu eigelijk in onze database hebben van op de rodelijsten voorkomende beesten of planten. Per soort.
B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

thijs

CiteerMogelijk kan er ook een scherm komen met "bijzondere waarnemingen"
Best goed idee eigenlijk, want ik kijk nu nooit zo vaak bij de gewone waarnemingen (ook een beetje dom), maar daar staan ook best wel leuke tussen.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

characea

Ja,
Maar die kun je ook op het forum Vogels, zoogdieren, insecten zetten toch  ?

Thijs Fijen

maar hoe wil je dat coordineren. Voor ieder gebied gaan noteren wat er bijzonder is... is denk ik onmogelijk om te realiseren..

Wel denk ik dat mogelijk is om voor bepaalde provincie's zoiets te maken. een Bonte Strandloper in Limburg is niet bepaald gewoon.  
Thijs Fijen

hiskodevries

De aangesloten werkgroepen kunnen dit voor hun eigen regio wel instellen, zo is bij vwg zuidlaren een zwarte zeeeend zeldzaam en in nederland vrij algemeen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Freek Verkerk

Er zou bij de waarneming een vakje kunnen komen dat je aanvinkt als er sprake is van een bijzondere waarneming. In eerste instantie aan te brengen door de waarnemer zelf, later eventueel door "experts". Experts per soort of per gebied of zo.

De aangevinkte waarnemingen kunnen dan in een overzocht worden opgenomen.

Van bijzondere waarnemingen kan in een toelichting gezegd worden waarom deze waarneming zo bijzonder is.

Misschien is dat wat?

:)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk