Hoofdmenu

Ongemakken

Gestart door Helen Commandeur, juni 22, 2008, 22:42:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Helen Commandeur

Hallo,

Er zijn veel ergere dingen en toch wil ik dit met jullie, forumgebruikers delen.

Vandaag precies 2 weken geleden is mijn auto gespiesd door een pyloon en net nadat ik mijn lijf weer onder controle had explodeerde de airbag.
De kneuzingen, blauwe plekken en pijn zijn weer redelijk onder controle, maar mijn linkeroor is (hopelijk tijdelijk) beschadigd door de knal --> suizend geluid.

Vandaag ben ik voor het eerst weer even naar buiten gegaan om vogels te ontdekken. Met het herkennen van vogels op basis van geluid was ik nog een echte juvenile; ook dat vraagt tijd B) en tot mijn schrik merkte ik dat ik nu werkelijk geen idee heb waar het geluid vandaan komt.

Alles went, dus hopelijk gaat de gehoororiƫntatie weer vooruit, alhoewel horen en luisteren twee verschillende fenomenen zijn :rolleyes:

Op het forum heb ik gelezen dat er mensen zijn die slecht kunnen lopen, reuma hebben en ik ben benieuwd waar andere waarnemers last van hebben.
Mogelijk zijn er mensen die tips hebben,  etc., etc.

Greetzzz,
Helen.
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Thijs Fijen

Beter horen kan door met je handen je oren groter te maken (als je begrijpt wat ik bedoel.
Beter luisteren is lastiger, maar dat is concentreren. Concentreer je op veraf en filter het geluid wat dichtbij is eruit als je iets wilt horen wat ver weg zit en vice versa. Ogen dicht helpt ook wel eens, al doe ik het zelf nooit. Ik wil altijd weten wat er vliegt etc, ook 's nachts :P

Zelf vaak last van mijn rug, maar daar wen je aan en er zijn genoeg dingen die je daarbij kunnen helpen. (vooral warm kleden en een goede rugzak kopen!)
Thijs Fijen

ratje

wil je het rijtje van mij horen? Hartfalen, lichte beroerte en een heupoperatie.  :angry: Toch blijven oefenen om er de lol van in te zien. :grin:  :grin:
Sterkte ermee en laat je niet kisten.

GijsB

bij mij valt het dus nog mee als ik dit zo hoor...

ik heb alleen soms wat last van mijn pols (is al bijna over, 2 week geleden gevallen met de fiets, daardoor pols licht gekneusd denk ik) en last van mijn rug als ik draaibewegingen maak met mijn rug
Gijs

wimtegels

24 jaar geleden alles opnieuw moeten leren na een verkeersongeval.

Mijn devies, van het leven maken wat je kunt met dat wat je hebt. Door de positieve levenshouding krijg je dan meer terug als wanneer je bij de pakken neer gaat zitten.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

ratje

Citeer24 jaar geleden alles opnieuw moeten leren na een verkeersongeval.

Mijn devies, van het leven maken wat je kunt met dat wat je hebt. Door de positieve levenshouding krijg je dan meer terug als wanneer je bij de pakken neer gaat zitten.
dag Wim, helemaal mee eens :duim:  :duim: