Hoofdmenu

Cocon.

Gestart door sjeeske, juni 20, 2008, 14:39:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjeeske



 

Enkele dagen geleden een serie foto,s kunnen maken van de kameleon spin. Ik ben even verder gaan kijken en zag deze <in mijn ogen cocons> in een spinneweb onder het tuinhuis zitten. In werkelijkheid kleiner dan een speldeknopje. Ik ben gaan zoeken naar informatie aangezien ik graag zou willen weten door welk soort spinnetje deze gemaakt zijn. En kwam uit op deze prachtige site.
Is er hier misschien iemand die me er wat meer informatie over zou kunnen geven?
Bij voorbaat hartelijk dank
Ik moet de site nog even door lezen en indien gewenst wil ik zeker de foto,s van de kameleon spin plaatsen.

spinnenvrouw

Dag Sjeeske,

welkom op de site!

De coconnetjes zijn van Ero, het spinnengenus van de Spinneneters. Dat zijn spinnen die andere spinnen eten door voorzichtig hun web binnen te gaan. Zachtjes plukken aan de draden tot  de bewoner komt kijken .... hap!
Op de bovenste foto zie je de jonge spinnetjes zitten, de eieren zijn kleiner. Spinnencocons zijn vaak erg groot omdat ze ook dienst doen als kinderkamer.

De kameleonspin kun je invoeren op waarneming.nl. Het is een soort die niet in heel Nederland voorkomt, misschien is je waarneming een nieuwe stip op de kaart!
Jacomijn Prinsen

sjeeske

Fantastisch je reactie.Ontzettend leerzaam.
En dank je wel voor je welkom. :)
Met fotografie ben ik al langer bezig. Maar tot nu toe eigenlijk nooit spinnen gefotografeerd. Door de kameleonspin is mijn interesse zeker gewekt en zal ik  proberen er meer vast te leggen. Ik zal zo meteen proberen hem in te voeren. Is het de bedoeling om een foto te plaatsen per waarneming of mogen dat er ook 2 zijn?

spinnenvrouw

Meerdere foto's invoeren mag. Eén foto is altijd wenselijk, als bewijs voor een correcte determinatie. Kijk ook maar eens bij de soort onder FOTO, dan zie je of je verder nog iets kunt toevoegen, bijvoorbeeld uit een andere hoek, andere kleurvariant, met prooi.
De eerste keer iets invoeren is een heel gedoe, je moet je opnieuw registreren, de forum-registratie gaat niet automatisch mee. Laat je niet ontmoedigen als het niet meteen lukt.  
Jacomijn Prinsen

sjeeske

Het is gelukt.
Maar zie nu dat ik een foute foto heb toegevoegd. Moet ik dan een nieuwe waarneming aanmaken om de foto te wisselen? Of is het mogelijk bij een bestaande waarneming een foto toe te voegen en een andere te verwijderen?

spinnenvrouw

Je kunt je waarneming zelf wijzigen. Ga naar je waarneming, en klik op een van opties in de rechterkolom.
Jacomijn Prinsen