Waarnemingen op de site plaatsen

Gestart door Berend Aukema, juni 17, 2008, 21:52:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Berend Aukema

Er komen op het forum veel wantsen voorbij, waarvan de meeste van een naam kunnen worden voorzien. Het zou het verspreidingsonderzoek van de Nederlandse wantsen enorm helpen als al die waarnemingen met foto vervolgens ook op de site geplaatst worden. Iedere waarneming is er een en ook als het niet je beste foto is, plaats hem dan toch op de site! Ook de weetikhoeveelste waarneming van ....

Berend

arnoldwijker

Deze oproep ondersteun ik van harte!

Geef Berend als 'beloning' van zijn determinatie de coordinaten d.m.v. een registratie op waarneming.nl

groet,
Arnold Wijker  

GerardL

Hallo Arno en Berend, en iedereen die dit leest.

Ook ik vind het een goed idee, om deze informatie (+foto's) waar wij zelf in principe niets mee kunnen doen, te verstrekken aan iemand die er WEL iets mee kan! Zonder Arnold tegen te willen spreken vind ik, wat wij als tegenprestatie terug kunnen doen eigenlijk maar een fractie is van hetgene wat Berend voor ons doet. In ieder geval is hij zeer veel aanwezig om ons van namen en info te voorzien! Wij of in ieder geval ik, word ook altijd zeer snel en correct geholpen!

Grtzzzz

Gerard


thijsdegraaf

Ik zal het berichtje nog even naar boven halen. Natuurlijk moeten we het doen.
Uiteraard verdient Berend dit dubbel en dwars. Maar wij krijgen zelf ook beter inzicht in onze wantsjes.

Groet, Thijs

marcel123

#4
CiteerMaar wij krijgen zelf ook beter inzicht in onze wantsjes.
Precies. Behalve op Waarneming.nl kun je de buitenlandwaarnemingen kwijt op:

Voor Belgie: http://waarnemingen.be/index.php
Voor de rest van de wereld: http://observado.org/index.php

MarjoSmeets

Ik heb er ook al eens aan gedacht om dat te doen, ik had de oproep boven aan de pagina al zien staan, maar helaas zullen mijn waarnemingen waarschijnlijk niet op waarneming.NL thuishoren en ik wist niet waar ik anders terecht kon. Ik woon nl. vlak over de grens, in Duitsland, ter hoogte van Sittard (Limburg). Hemelsbreed nog geen 2 km en onze gemeente is ook nog eens voor ca. 3/4 omgeven door de nederlandse grens en er wonen hier heel veel nederlanders  :D maar dat alles zal er toch niet toe bijdragen dat ik mijn waarnemingen op waarneming.NL kan zetten, lijkt mij? Moet ik dit dan doen op observatio.eu, of heeft Duitsland ook een eigen waarneming?
Succes met jullie goede werk!!!!  :duim:
Groetjes, Marjo  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Arp

CiteerMoet ik dit dan doen op observatio.eu, of heeft Duitsland ook een eigen waarneming?
Ongeveer een half jaar geleden is naturgucker.de van start gegaan - het was de Duitsers al een tijdje een doorn in het oog dat wij zo'n tof systeem (waarneming.nl) hadden en zij niet.

Toch was er destijds heel veel kritiek en 'gemengde' gevoelens o.a. onder de deelnemers aan insektenfotos.de/forum omdat de initiatiefnemers kennelijk veel mailadressen van fora e.d. bij elkaar geritseld hadden en iedereen die ze zo konden bereiken een persoonlijke e-mail hadden gestuurd, wat als ongewenste SPAM werd gewaardeerd.

In hoeverre men die eerste strubbelingen heeft 'overwonnen' weet ik niet - ik kom er niet. Dat heeft niks met principes te maken, maar ik ben er gewoon nog niet aantoe gekomen al mijn Duitse waarnemingen in te gaan voeren. Nu observatio.eu er ook is zal ik dat tzt zeer waarschijnlijk daar doen. Heeft ook niks met kanten kiezen of "vriendjes" te maken, maar het is wel zo makkelijk om dan één systeem te hebben waar ik ook waarnemingen kwijt kan uit Frankrijk, België, Denemarken en whatever er verder nog bij komt.

Wel jammer dat er dus ook voor Duitsland nu "versnippering" ontstaat tussen twee "concurerende" systemen. Anderzijds is een beetje competitie wellicht goed om de ontwikkelaars wakker te houden - als later beide systemen helemaal perfect zijn en er geen wensen van de waarnemers/invoerders meer te verwezenlijken zijn kunnen ze altijd nog om de tafel gaan zitten  :grin:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MarjoSmeets

Oké Arp! Ik zal er eens gaan kijken. Eens kijken welke voor mij het gemakkelijkst te gebruiken is  :D In elk geval komen ze dus niet op waarneming.nl terecht. Ik hoop echter dat ik wel nog van jullie expertise gebruik mag blijven maken!  :grin:
Bedankt en groetjes, Marjo
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

marcel123

Citeer
CiteerMaar wij krijgen zelf ook beter inzicht in onze wantsjes.

Voor de rest van de wereld: http://observatio.eu/index.php
De website is inmiddels gewijzigd naar http://observado.org

MarjoSmeets

De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo