Guatemala

Gestart door jelmerpoelstra, juni 17, 2008, 06:06:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

jelmerpoelstra

Ik ben van plan om van half september tot half oktober naar Guatemala te gaan, maar kom verrekte weinig goede trip reports tegen - de meeste zijn korte tourtjes met een lokale birding tour operator waar ik niet veel aan heb.

Verder combineren veel mensen Yucatan (Mexico) met alleen Tikal in Guatemala, maar ik wil de droge meuk van Yucatan mijden, en vooral wat weten over de plekken dieper in Guatemala, met name in de bergen. Ik heb veel van de laagland regenwoud soorten die hier hun noordgrens bereiken elders al gezien.
Een relevant verslag van Hein Prinsen uit '95 was nogal beknopt en is dus wel erg outdated.

Het zullen wel niet veel mensen zijn, maar wie heeft er zelfstandig in Guatemala gevogeld, bijvoorbeeld op zoek naar soorten als Horned Guan, Azure-rumped Tanager, de relevante jays, Pink-headed Warbler, en andere noordelijk midden-amerikaanse restricted-range bergsoorten?

Ik vraag me bv. af in hoeverre veel van de hooglandplekken een beetje lekker te bereiken zijn met openbaar vervoer, en of er goedkope accommodatie in de buurt is (aangezien een redelijk deel van de reservaten 'privately owned' is).  Verder natuurlijk hoe reizen etc in het algemeen in Guatemala is bevallen, en of er nog bepaalde gebieden in het bijzonder zijn aan te raden.

Dank, Jelmer

Bunskoek

Hoi Jelmer,

Dit stond elders op het forum:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=45832
Hij is er dus recent geweest. Hij gaf mij ook de tip voor die Henslow's sparrow die we uiteindelijk dus niet hebben gedaan.....

Groetjes
Martijn B.

jelmerpoelstra

Ah chill daar had ik niet eens gezocht...