Schietmotten

Gestart door Stijn Schreven, juni 16, 2008, 22:11:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn Schreven

Volgens mij horen we eerder bij de vlinderachtigen, maar daar is niet echt een goed subforum voor, dus plaats ik ze hier.
Deze schietmotten vond ik 15 juni in de Bruuk (Groesbeek). Heeft iemand een idee welke soort het is?
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

David Tempelman

dit lijkt alweeer op Hagenella clathrata.. !
kijk ajb. even bij die srt. groet,
met vriendelijke groet,
David

Stijn Schreven

Bedankt David. Overigens vind ik niet dat je van iedereen kunt verwachten dat ze eerst alle voorgaande topics bekijken alvorens zelf een vraag te plaatsen die misschien al besproken is. Zeker niet als je (zoals ik) totaal geen verstand hebt waar je het topic precies moet plaatsen en hoeveel en hoe sterk soorten schietmotten op elkaar lijken. Het kan zijn dat ik je reactie verkeerd heb geinterpreteerd, maar er lijkt een beetje irritatie in te zitten, vandaar even mijn reactie hierop.
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

David Tempelman

oh sorry,
ik bedoelde het slechts als suggestie, om zelf even bij de soortsinfo te kijken.
zie link
http://waarneming.nl/soort.php?id=28112&wn...um_tm=&tab=info
dat was juist bedoeld als hulp ivm de vele soorten.
ik ben helemaaaal niet geirriteerd maar juist blij met al die mooie foto's die langskomen. zal er voortaan de juiste smily bij zetten  :rolleyes:
met die kokerjuffers valt het ook nog niet mee, ik ben zelf ook nog niet zover dat ik alle plaatjes van de goede naam kan voorzien.
nogmaals dank voor je mooie foto :duim: en je moeite om hem op het forum te posten, wat mij betreft hoe meer hoe beter,  
met vriendelijke groet,
David

Stijn Schreven

Oeps, dan heb ik het helemaal verkeerd opgevat. Dat vind ik altijd een nadeel van forums en mailtjes: je kunt vaak verkeerd begrepen worden omdat er geen gezichtsuitdrukking of iets dergelijks getypt kan worden. Wat dat betreft kunnen smilies een hoop verhelpen. ;)  
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

berthigler

Prachtige foto van Hagenella clathrata. Er komen steeds meer foto's van deze mooie soort en de verspreidingskaart wordt steeds voller. Toch niet zo zeldzaam als ik dacht?
groeten
Bert Higler