Hoofdmenu

Jonge slak?

Gestart door Gert Kremer, juni 12, 2008, 21:58:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Dit slakje zat te snoepen aan een korstzwam.
Is het een jong slakje en wat is de benaming.

4228
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Tello Neckheim

Hallo,

Het is geen jong slakje. Waar is de foto genomen en wat voor biotoop? Het lijkt op een Trichia.

Met vriendelijke groet
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

Tello Neckheim

Maar het kan ook Donkere glimslak Zonitoides nitidus zijn. Deze soort komt in drassige tot permanent vochtige biotopen voor.  
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

Gert Kremer

CiteerHallo,

Het is geen jong slakje. Waar is de foto genomen en wat voor biotoop? Het lijkt op een Trichia.

Met vriendelijke groet
Hallo,
Sorry dat de reaktie wat laat is, ben net weer thuis van een operatie.

Locatie: Brucht Overijssel.
Het slakje zat op een dood stuk loofhout Berk of Eik. Natuurgebied (waterwinnings)
wat +/- 10 jaar geleden is aangeplant.
Het stukje land was nu wel droog maar is altijd vrij lang vochtig.


Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

bruggeman

#5
Het huisje is niet tweekleurig Gert, maar het dier heeft zich er ver in teruggetrokken en waar hij niet zit zie je dat het huisje doorschijnend is. I Heb je ook een foto van de onderkant? En eentje waarop je de fijnstructuut van de schelp kunt zien?
gr Ida
groet,
Ida

Gert Kremer

CiteerHet huisje is niet tweekleurig Gert, maar het dier heeft zich er ver in teruggetrokken en waar hij niet zit zie je dat het huisje doorschijnend is. I Heb je ook een foto van de onderkant? En eentje waarop je de fijnstructuut van de schelp kunt zien?
gr Ida
Hallo Ida,
Ik heb maar 1 foto.
Het slakje is niet groter 10mm rond.
Hier nog een vergroting.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Ik voer deze in als Donkere glimslak (Zonitoides nitidus) met een vraagteken.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.