Hoofdmenu

Kleine torenvalk

Gestart door Gijs21, december 23, 2023, 16:44:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gijs21

Ik kreeg vanmiddag een mail van de CDNA over de waarneming van een kleine torenvalk in het Bentwoud, Waddinxveen in 2022. De kleine torenvalk is aanvaard en daar ben ik erg blij mee. Ik had liever betere foto's gehad, maar gelukkig was het materiaal voldoende.

Nou zie ik op waarneming.nl dat de kleine torenvalk 2x is ingevoerd, er zit 1 minuut tussen de waarnemingen. Ik weet niet hoe dit kan, ik heb hem zelf maar 1x ingevoerd volgens mij. Kunnen de waarnemingen en foto's worden samengevoegd? Bedankt alvast. 🙂

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/254511382/.
1 Kleine Torenvalk - Falco naumanni
datum: 2022-09-10
locatie: Bentwoud - Oost (Waddinxveen) (ZH)

foto's:


Matthijs Molenaar

Wat leuk! Goed bezig  :duim: .

Je kunt de waarneming zelf samenvoegen (admins kunnen dit niet), door de foto's van een van de waarnemingen bij de andere te zetten.
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Gijs21

#2
Oké, ga ik even doen. Bedankt voor de feedback Matthijs  :duim:
Edit..ik kan de dubbele waarneming niet verwijderen. Hij geeft een 'interne serverfout'

Robertmeer

Hoi Gijs,
De dubbele waarneming is nu weg.
Gefeliciteerd met deze zeldzame soort!
Je bent 1 van de 2 vogelaars die deze soort (levend) in ons land hebt gezien!  ;D
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Gijs21

Bedankt Robert  :duim:
De toelichting van de CDNA heb ik inmiddels gelezen in de laatste nieuwsbrief. De CDNA bedankt de Belgische deskundigen, die de waarneming als eerste als (mogelijke) kleine torenvalk determineerden en dit doorgaven aan waarneming.nl. Daar sluit ik mij bij aan, zonder hen was het balletje nooit gaan rollen.

De toelichting heeft het overigens over twee waarnemers, die begrijp ik niet.

frankneijts

Citaat van: Gijs21 op december 23, 2023, 19:34:35 PMBedankt Robert  :duim:
De toelichting van de CDNA heb ik inmiddels gelezen in de laatste nieuwsbrief. De CDNA bedankt de Belgische deskundigen, die de waarneming als eerste als (mogelijke) kleine torenvalk determineerden en dit doorgaven aan waarneming.nl. Daar sluit ik mij bij aan, zonder hen was het balletje nooit gaan rollen.

De toelichting heeft het overigens over twee waarnemers, die begrijp ik niet.

Vermoedelijk omdat er aanvankelijk 2 waarnemingen op deze site stonden. Maar vragen over de handelwijze van de CDNA kun je het beste aan de commissie of diens 'gastheer' (Dutch Birding) zelf vragen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Gijs21

Citaat van: frankneijts op december 23, 2023, 19:50:23 PM
Citaat van: Gijs21 op december 23, 2023, 19:34:35 PMBedankt Robert  :duim:
De toelichting van de CDNA heb ik inmiddels gelezen in de laatste nieuwsbrief. De CDNA bedankt de Belgische deskundigen, die de waarneming als eerste als (mogelijke) kleine torenvalk determineerden en dit doorgaven aan waarneming.nl. Daar sluit ik mij bij aan, zonder hen was het balletje nooit gaan rollen.

De toelichting heeft het overigens over twee waarnemers, die begrijp ik niet.

Vermoedelijk omdat er aanvankelijk 2 waarnemingen op deze site stonden. Maar vragen over de handelwijze van de CDNA kun je het beste aan de commissie of diens 'gastheer' (Dutch Birding) zelf vragen.

Dat zal ik misschien doen, weet niet of het belangrijk is. Er staat dat de andere waarnemer een CDNA-lid is. Dat kan natuurlijk, maar de twee ingevoerde waarnemingen waren allebei van mij. Als er inderdaad een tweede waarnemer is, dan zou dat alleen maar mooi zijn natuurlijk.