Hoofdmenu

brandgans

Gestart door Lisette, december 15, 2023, 15:47:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lisette

Hi,

Ik heb vandaag deze kleurring afgelezen:

https://waarneming.nl/observation/294625200/.
1 Brandgans - Branta leucopsis
datum: 2023-12-15
locatie: Noorderleech (FR)

links: rode ring met witte 7
rechts: gele ring met zwarte T


Ik heb deze ingevoerd in geese.org. Maar daar staat geen informatie wat betreft waar en wanneer de gans geringd is. Nou vroeg ik me af of die op geese.org wel op de juiste plek is ingevoerd. Of moet dat misschien ergens anders?

Groetjes Lisette

Oenanthe

Op Geese.org staan inderdaad geen gegevens over waar vogels geringd werden. Dat zou een onoverzichtelijke warboel worden. Als je op de site je waarneming hebt ingevoerd komt die bij de ringer terecht en die kan nagaan waar en wanneer de vogel geringd is. Hopelijk geeft hij die informatie ook aan jou door, dat is wel gebruikelijk.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

BDORT

Als je op geese.org onder de menu-optie Waarnemingen kiest voor Bladeren, en je vervolgens een zoekvraag uitvoert, dan zie je bij elke rij o.a. de knop Levensloop. Als je hier op klikt krijg je een pdf met daarin de ringlocatie en -datum, alsmede alle terugmeldingen.
Soms is het overzicht leeg. Dan kan het zijn dat de afgelezen ringcode verkeerd is (niet bestaand), of dat de vogel nog maar pas geringd is en nog niet in de database staat. In dat geval over een poosje nog maar eens proberen.
Met vriendelijke groet,

Ben van Dort

Lisette

Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde meer, ik heb zelf de levensloop opgevraagd, maar daar staat verder geen informatie bij. Er staan wel 2 meldingen van februari en maart van dit jaar, maar dat is het enige.

BDORT

Is dan toch een kwestie dat de database van geese.org door de ringer nog niet is bijgewerkt. Ik heb het zelf ook gehad met een geringde nijlgans. De terugmeldingen druppelen binnen terwijl de info van het ringproject nog niet is ingevoerd. Uiteindelijk komt het er toch een keer bij te staan.
Met vriendelijke groet,

Ben van Dort

Lisette

 :duim: bedankt! dan kijk ik later nog wel weer een keer

Jeroen Nagtegaal

Ik ben even in Geese gaan kijken en zie dat je deze hebt ingevoerd als YTR7, dat is links Geel T, rechts Rood 7. Mogelijk is hier onbedoeld door de ringers links en recht omgedraaid. Mocht je een foto hebben gemaakt dan is die welkom.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lisette

#7
Heb helaas geen foto gemaakt, ik had m'n telefoon in de auto laten liggen. Ik was daar voor een wadvogeltelling, die ik zelf bij hou met pen en papier. Ik heb de ringgegevens op datzelfde blaadje genoteerd. Ik heb er op gelet tijdens het noteren, dat wat ik links heb opgeschreven, de linkerpoot was vanuit het perspectief van de vogel. De vogel zat vrij dicht bij, de letters waren goed af te lezen. Maar helaas dus geen fotografisch bewijs.

keesschreven

Maar dan moet hij toch als R7YT ingevoerd worden?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren