Meer van te maken dan Dwergspanner => Eupithecia centaureata

Gestart door Josee, september 03, 2023, 14:53:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/286706918/.
1 Dwergspanner onbekend - Eupithecia spec. rups, gezien
datum: 2023-09-02

foto's:

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Ik zou er een zwartkamdwergspanner van maken, maar het zou het wel extra makkelijk maken als je ook een foto van de rug zou hebben :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

Inderdaad... maar ik verloor hem en kon um zo gauw niet meer terugvinden terwijl de groep waarmee ik op pad was steeds verder uit mijn zicht raakte  :-\  Altijd weer kiezen  ;D

josée van oers

Josee

Genoeg voor een blauw V-tje... of gewoon (nog) niet te beoordelen?

josée van oers

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

josée van oers

Rayan Majoor

Oh oeps, zie nu dat ik de verkeerde naam heb gegeven (wordt vaak door elkaar gehaald bij invoeren, maar nu heb ik die fout zelf ook gemaakt). Ik bedoelde zwartvlekdwergspanner (Eupithecia centaureara).
Goed dat je de wetenschappelijke naam even in de titel had vermeld :angel:
Mvg Rayan Majoor

Josee

O jee... het zijn ook namen om makkelijk te verwarren... rupsjes zijn behoorlijk variabel. Blijf het knap vinden dat jij ze vlekkeloos herkent  ;D

josée van oers

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor