Mijn kat is vogelbeschermer.

Gestart door fauna-onderzoeker-hans, maart 08, 2006, 00:55:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

fauna-onderzoeker-hans

Leuk verhaal voor praat maar raak. (Waar gebeurd verhaald)

Mijn kat is vogelbeschermer van mijn tuin

Ik heb mijn kat weten af te leren om bij de voederplank te komen en vogels in de tuin te besluipen. Mijn buren heeft 4 van die katten buiten rond lopen en iets verder op lopen ook katten buiten, die graag even naar de voederplank willen om een vogeltje te pakken, maar helaas voor die andere buur katten alle katten worden fanatiek door mijn kat uit de tuin verjaagt en zo wordt de voeder plank beschermt en komt elk jaar de merel nest uit me struiken veilig groot.  En ook de nestkasten, waar al sowieso geen katten bij kunnen komen
Nooit gedacht dat een kat vogelbeschermer kon worden..
Wel heb ik mij kat gesteriliseerd want het zijn prachtige dieren maar er moeten er niet te veel van komen.
Een hond in de natuur kan zolang die aangelijnd geen schade aanrichten .(Uitgezonderd waar veel wild op kleine hoeveelheid grond is of waar verschalings beheer plaatsvindt)
Daarom gaat mijn hond vaak aangelijnd mee met mij, waar dat kan..

groeten



Elachista

#1
Bij Hans is alles anders  :P  
Groet,
Tymo

Tukkerbird

Waren alle katten maar zo :( katten die achter vogels aan gaan{misschien natuur} moeten naar mijn mening allemaal aangelijnd worden.

Dragonfly

#3
Tsja, heb niet voor niets een "binnenkat".
Oké, dat ik in een flat woon heeft er ook iets mee te maken  :rolleyes:

Helaas is het mijn kat trouwens 2 jaar terug wél gelukt om op het balkon een koolmeesje te pakken...
Dus misschien maar goed ook dat ze binnen zit, het is een echt jagertje  :ph34r:  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Cees Veenema

#4
CiteerLeuk verhaal voor praat maar raak. (Waar gebeurd verhaald)

Mijn kat is vogelbeschermer van mijn tuin

Ik heb mijn kat weten af te leren om bij de voederplank te komen en vogels in de tuin te besluipen. Mijn buren heeft 4 van die katten buiten rond lopen en iets verder op lopen ook katten buiten, die graag even naar de voederplank willen om een vogeltje te pakken, maar helaas voor die andere buur katten alle katten worden fanatiek door mijn kat uit de tuin verjaagt en zo wordt de voeder plank beschermt en komt elk jaar de merel nest uit me struiken veilig groot.  En ook de nestkasten, waar al sowieso geen katten bij kunnen komen
Nooit gedacht dat een kat vogelbeschermer kon worden..
Wel heb ik mij kat gesteriliseerd want het zijn prachtige dieren maar er moeten er niet te veel van komen.
Een hond in de natuur kan zolang die aangelijnd geen schade aanrichten .(Uitgezonderd waar veel wild op kleine hoeveelheid grond is of waar verschalings beheer plaatsvindt)
Daarom gaat mijn hond vaak aangelijnd mee met mij, waar dat kan..

groeten
Hallo Hans,

Was dat steriliseren wel zo'n goed idee?
Het lijkt mij toe dat er van zulke katten juist te weinig zijn.
Groet,

Cees

Corryabbink

Citeer
Hallo Hans,

Was dat steriliseren wel zo'n goed idee?
Het lijkt mij toe dat er van zulke katten juist te weinig zijn.
Hoi Cees,

Zulke katten bestaan volgens mij niet op die van Hans na dan  :rolleyes:

Territoriumgedrag hebben ze allemaal of ze komen nooit buiten en weten niet wat, op het huis na, hun territorium is.
Het jachtgedrag kan door de sterilisatie wel verdwenen zijn alhoewel ik zou er maar niet teveel op vertrouwen.

Natuurlijk is mijn boerderijkat in dat opzicht ook een vogelbeschermer. Ze jaagt alle vreemde katten weg en ...........jawel hoor als ze het kan redden lust ze nog wel een muisje of vogeltje.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

#6
Citeer
Citeer
Hallo Hans,

Was dat steriliseren wel zo'n goed idee?
Het lijkt mij toe dat er van zulke katten juist te weinig zijn.
Hoi Cees,

Zulke katten bestaan volgens mij niet op die van Hans na dan  :rolleyes:

Territoriumgedrag hebben ze allemaal of ze komen nooit buiten en weten niet wat, op het huis na, hun territorium is.
Het jachtgedrag kan door de sterilisatie wel verdwenen zijn alhoewel ik zou er maar niet teveel op vertrouwen.

Natuurlijk is mijn boerderijkat in dat opzicht ook een vogelbeschermer. Ze jaagt alle vreemde katten weg en ...........jawel hoor als ze het kan redden lust ze nog wel een muisje of vogeltje.
Hallo Corry,

Of sterilisatie bij een kat precies zo werkt als castratie bij een kater ?
Ik heb geen idee.
Maar een fokprogramma zit er ( helaas ) niet meer in.
Ach en dat een kat ( met uitzondering van de kat van Hans ) een kat blijft geloof ik graag.  :duim:
Groet,

Cees

Corryabbink

Citeer

Mijn kat is BESCHERMER van mijn tuin

Nooit gedacht dat een kat vogelbeschermer kon worden..


groeten
Ik ook niet :lol:  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

#8
Was me nog niet eens opgevallen :lol:  :lol:
Groet,
Tymo

Cees Veenema

CiteerHet blijft een kat , want ook zij heeft weleens een vogeltje gepakt. Dat vogeltje bleek wel ontzettend broodmager te zijn.
ook vangt hij bij de hoop met hooggras muizen.
Ook in mijn huis komen in het najaar muizen naar binnen maar daar is binnen 48 uur een einde aangemaakt door mijn lieve kat.

groeten
Hallo Hans,

Was dat voor of na sterilisatie?
Groet,

Cees

Cees Veenema

Bedankt Hans,

Heb je nog meer dieren ? kippen, konijnen, noem maar op.
"t gaat er wel een beetje vreemd aan toe bij jou.
Groet,

Cees

Piter Anjema


Cees Veenema

#12
Ja Hans,
Ik begrijp het geloof ik een beetje want dat was natuurlijk totdat de kat in beeld kwam.
Groet,

Cees

Cees Veenema

#13
Hallo Hans,

O.K. maar behalve de broodmagere exemplaren natuurlijk!
Groet,

Cees