Zeldzame plant verdwenen na waarneming met locatie

Gestart door Martijn1978, augustus 19, 2023, 02:25:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn1978

Hallo,

recent postte ik een waarneming van een plant met locatie.  Het bleek te gaan om een vrij zeldzame plant die ik nog niet kende, een donzige klit.   

Een paar dagen na de melding was de plant ineens van de aardbodem verdwenen. Er waren geen sporen meer van terug te vinden, leek wel met chirurgische precisie te zijn uitgestoken.   Alle andere planten eromheen stonden er nog.  Het gaat om een plekje waar ik bijna dagelijks kom en ik weet tot bijna op de meter nauwkeurig waar de plant stond maar was echt plotseling helemaal weg van de ene op de andere dag.

Is dit iets wat vaker gebeurt?  Ik baal er echt van en zal voortaan voorzichtiger zijn, maar deze plant kende ik niet en ik had deze met mijn telefoon gefotografeerd en via Obsidentify geupload voor determinatie. 



 


Tello Neckheim

Ik neem aan dat je weet dat je waarnemingen kunt "verbergen".
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

Hinko

Donzige klit is helemaal niet zo zeldzaam en bovendien vraag ik mij af wie zo'n plant zou willen stelen. Het is geen orchidee ofzo. Hij is te groot om uit te steken en te verplaatsen. Ik vermoed daarom dat er een andere reden zal zijn. Ik denk dan eerder aan bestrijding van distels oid.
mvgr, Hinko