Help! Erg zeldzaam? Of... Pamphilius brevicornis

Gestart door Bloemenopmarokko, augustus 09, 2023, 08:25:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bloemenopmarokko

Goede-,morgen,middag,avond  :lol:

Afgelopen mei heb ik een insect net kunnen redden van de scherpe snavel van onze kip Soupsoep.

Een nog niet eerder aangetroffen insect dat ik waanzinnig mooi vond/vind.

Volgens verschillende determinatie wegen kwam ik uit op: Pamphilius brevicornis. Heel opgetogen plaatste ik de foto's via Obs. Verschillende pogingen om bevestiging te vragen bleven vruchteloos helaas.
Heel graag zou ik van iemand hier een reactie krijgen.
Doe hier enorm m'n best om de natuur te helpen door onderandere 20000m2 inheemse bloemenweide te creëren. Heel veel nieuwe insecten in grote aantallen. Geweldig!

Hoop een reactie te krijgen en zou graag met een groepje mensen hier eens een dag/nacht/weekend doorbrengen en zien wat jullie ervaren en van jullie te leren en ook om te fotograferen.

Alvast dank voor uw moeite!

Vrolijke groet,
Katja

PS betere foto's kan ik niet uploaden ivm max formaat, maar die heb ik wel.

#Pamphilius #brevicornis  #natuur #Drenthe
 

Matthijs Molenaar

Zou je de waarneming willen invoeren en hem dan willen vragen hier? Dan zijn de foto's in een veel groter formaat en hebben de experts meer informatie over de locatie, enz..
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Matthijs Molenaar

Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Pietsje

GebruikersTip voor Katja: je kan foto's in formaat verkleinen door ( eerst kopie maken van groot formaat)ze te openen in Paint en dan % te verkleinen en op te slaan. Kan je meerdere keren doen tot je het juiste formaat krijgt. Maar beter is het inderdaad voor dit forum om het via de ingevoerde waarneming te doen (klikken op hulp forum) in de geopende waarneming. Dan komen gelijk alle belangrijke details mee. Over de Pamphilius kan ik helaas niets zeggen.
Bedankt voor je reactie
Pietsje
Als je naar iets op zoek bent, vind je vaak iets anders!
waarnemingen in het buitenland: https://observation.org/users/50326/photos/?advanced=on

heermoes

Volgensmij klopt een vrouwtje P. brevicornis. Leuk!
mvg, Luc Elshout (validator Symphyta)
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk!
JBU Natuurgidsen

Bloemenopmarokko

Allen bedankt voor de reacties.
Had in mei de waarneming al ingevoerd inclusief de foto's op formaat.
Ook vanuit de waarneming hulp gevraagd maar weet nu dus dat het via forumhulp zou moeten kunnen.

To be continued!

Groet,
Katja

Henri van Dodeweerd

De validators van wrn.nl zijn heel druk. Veel zijn ook hier op het forum actief. Maar hier zijn ook veel ervaren waarnemers actief die je graag helpen. Kom dus vooral met je vragen en ook met je kennis om anderen te helpen.

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd