Probleem met locatie gegevens

Gestart door Leo de Kok, augustus 03, 2023, 13:18:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leo de Kok

Als ik via de website foto's wil uploaden krijg standaard de melding "je foto lijkt geen locatiegegevens te bevatten" Dezelfde foto's worden wel met locatiegegevens geaccepteerd door ObsIdentify.
Upload doe ik met Samsung Galaxy en/of tablet
Het zijn foto's in JPG format en voorzover ik kan vinden heb ik het delen van locatie op alle benodge plekken aan staan. Kan iemand me helpen aub
Wees zuinig op de wereld,  we hebben die in bruikleen van onze kinderen

Platbuik

Heb je de foto's bewerkt voordat je ze upload? Of gekopieerd naar een andere computer voordat je ze upload? Voor de zekerheid kun je zelf nog even checken of alle EXIF-gegevens er nog in staan voordat je ze aan waarneming.nl aanbiedt.
PS: de locatie is een onderdeel van de EXIF-gegevens, die beschijven o.a. de camera-instellingen tijdens het nemen van de foto. Zie ook https://www.google.com/search?q=exif+gegevens&client=firefox-b-d&gbv=1&sei=D7bMZN3MFZyC9u8PgKSJiAo&ucbcb=1
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Leo de Kok

Nee ik heb nog helemaal niets met die foto's gedaan.  Sterker nog als ik nu een foto selecteer en die via obsidentify verwerk gaat het prima probeert ik diezelfde foto via waarnemingen op te voeren dan ziet hij de locatie gegevens niet.
Ik zoek me werkelijk kleurenblind maar kan de oorzaak niet vinden

Leo de Kok

Maar Platbuik je hebt me wel op een spoor gezet. Ik ben eens gaan kijken in de EXIF data en wat blijkt nu, als ik in de EXIF data een minimale en onzinnige wijziging aanbreng (voeg bv een lettertje toe aan camera model) dan kan ik de foto opeens WEL opvoeren met gps data.

Platbuik

Fijn dat je blijkbaar op het juiste spoor gekomen bent. Ik snap er echter niets van :rolleye:
Hopelijk kom je tot een oplossing :duim:
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Leo de Kok

Ik snap er ook nog helemaal niets van,  maar ik heb iets om op door te borduren.
Als het me lukt laat ik het zeker horen.

marcel234

Citaat van: Leo de Kok op augustus 05, 2023, 14:27:08 PMals ik in de EXIF data een minimale en onzinnige wijziging aanbreng dan kan ik de foto opeens WEL opvoeren met gps data.
De exif wordt opnieuw weggeschreven naar de jpg maar nu blijkbaar op een manier die de website wel uit kan lezen.

Paulus Veltman

Beste mensen, ik heb sinds een klein half jaar dit probleem ook op mijn iPhone(s).

Ik heb wat zitten testen met oude foto's, foto's van andere mensen en diverse browsers. Maakt allemaal niks uit.

Ik heb ook de workaround via de Obsidentify-app ontdekt. Best omslachtig, omdat de app mijn Favorieten-mapje niet "ziet".

Nog iets dat opvalt: later toevoegen van een (tweede) foto werkt gewoon!

Het zou mooi zijn als dit werd opgelost. Sterkte ermee!

marcel234

Citaat van: Paulus Veltman op augustus 07, 2023, 21:33:25 PMBest omslachtig, omdat de app mijn Favorieten-mapje niet "ziet".
Hoe ziet een Favorietenmapje op een iPhone er uit?

Paulus Veltman

Op een iPhone staat elke foto in een of meer mapjes (in feite labels). Apps kunnen zo'n mapje aanmaken voor de "eigen" foto's, dus ik heb ook mapje Instagram en Lightroom. Alle foto's op je telefoon staan in de verzamelmap "Recent". Je kunt bepaalde foto's zelf een hartje geven, dan komen ze ook in het mapje "Favorieten". Zo maak ik een eerste selectie van foto's die ik door de AI wil halen. Dat mapje Favorieten kan je vanuit veel apps en websites benaderen, maar vanuit Obsidentify niet.

Andre321

Op de iphone had ik dit ook maar op de android is het nog veel erger, wrsch door nieuwere versies van Obsidentify
Helaas maak ik vaak maar 1photo, hoe ziet dat 2ephoto toevoegen er uit ? En werkt dat altijd of soms of vaak ?
CiteerIk heb ook de workaround via de Obsidentify-app ontdekt. Best omslachtig, omdat de app mijn Favorieten-mapje niet "ziet".

Nog iets dat opvalt: later toevoegen van een (tweede) foto werkt gewoon!

Not to self
Sharen schijnt vaak beter te werken, al gaat ook dat vaak fout (foto ververst niet in obsidentify)