Griel-bug, of doe ik iets fout?

Gestart door OJGoreng, augustus 01, 2023, 00:40:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

OJGoreng

Hoi,
Griel en ik zijn geen vrienden; meestal gaat er iets mis als ik wat probeer in te voeren. Bij het pogen een ring te melden op Griel krijg ik vandaag weer eens een foutmelding, waar ik verder niets mee kan. Is dit een bekende bug, of doe ik iets fout? Dit is de melding plus het ingevulde invoerscherm. Op dat laatste heb ik verkleind om aan de voorwaarden van het forum te voldoen, en nog wat dingen geblurd ook; het gaat er vooral om dat zichbaar is waar alle groene vinkjes staan, i.e. volgens mij geeft het scherm me de feedback dat alles goed is ingevuld. De enige plek waar een eventueel vinkje ontbreekt is bij het herhaalde emailadres, maar dat is identiek aan het emailadres in de eerste regel (her-typen of copy-pasten verandert niets).

Bij voorbaat dank voor de input,
Zainal
Met vriendelijke groet, Zainal

HarryK

Geen idee eigenlijk, maar andere vraag nav deze invoer: waarom een ring invoeren in Griel als hij een kleurring heeft die je (in de meeste gevallen beter) elders kunt melden?
Groet,
Harry

OJGoreng

Dat is de werkwijze van de coördinator van het slechtvalk-ringproject. Als je bij hem een kleurring meldt, geeft hij de Arnhem-ringcode door en vraagt of je die op Griel meldt.
Met vriendelijke groet, Zainal

HarryK

Ah, duidelijk.
Trouwens, als je vaker metalen ringen af leest, dan kun je bij het VT een account aanvragen zodat je met de BirdRing-app de waarneming aan Griel kunt toevoegen. Is veel makkelijker. Neemt niet weg dat jouw probleem vreemd is. Misschien anders even een mail sturen naar het VT?
Groet,
Harry

Jeroen Nagtegaal

Ik vermoed dat er ergens een verborgen veld niet goed wordt getoond. Inderdaad mailen naar info@vogeltrekstation.nl kan handig zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com