Herstellen verkeerde import

Gestart door Rutger Koperdraad, juli 02, 2023, 00:30:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rutger Koperdraad

Ik heb een fout gemaakt bij het importeren van gegevens uit eBird. Ik had uit een eBird exportnestand alles weggefilterd wat ik niet wilde importeren, maar ik was vergeten de wijzigingen op te slaan en heb vervolgens het hele bestand geïmporteerd. Als gevolg daarvan heb ik vele waarnemingen dubbel in de database staan, maar door de taxonomische verschillen zijn er ook soorten die helemaal niet kloppen. Zou het mogelijk zijn om alle waarnemingen te verwijderen die aan de volgende voorwaarden voldoen?

  • Soortgroep: Vogels
  • Importeerdatum: 2023-06-25
  • External reference: Hoofdletter S gevolgd door cijfers

Bij voorbaat dank en excuses voor de overlast,
Rutger Koperdraad.
met vriendelijke groet,
Rutger Koperdraad.

hiskodevries

Rutger, die zul je echt zelf moeten verwijderen.
CiteerDo not open the original ebird file in excell and save it.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rutger Koperdraad

Met genoegen, maar dan moet je me wel rechtstreeks toegang geven to de database, want duizenden records één voor één verwijderen via de website is niet te doen.

Normaals: ik heb het bestand helemaal niet geopend in Excel. Jij wilt dat ik altijd het hele bestand importeer en helaas heb ik dat nu per ongeluk gedaan. Het is mijn fout natuurlijk, maar het zou waarschijnlijk niet gebeurd zijn als ik of bij de eBird export of bij de observation.org import een tijdsinterval had kunnen opgeven.
met vriendelijke groet,
Rutger Koperdraad.

hiskodevries

#3
Rutger,
ik vind het  riskant om rechtstreeks via de database die records te verwijderen.
kun jij ook aangeven of ook transecten zijn meegenomen ? geen fotos of geluiden gekoppeld aan die waarnemingen?
deze SELECT * from waarneming where invoer_date='2023-06-25' and id_user=96886 geeft 0 records
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rutger Koperdraad

Sorry, de genoemde datum is verkeerd, Het moet '2023-06-26' zijn. De import is gedaan om 1:06 AM Nederlandse tijd, toen het in Peru nog de vorige dag was. Aan geen van deze waarnemingen heb ik media toegevoegd. De waarnemingen die naar de verkeerde soort converteren heb ik al handmatig verwijderd (in groepjes van 40 met behulp van de oude website). Ik zit in de IT, ik begrijp goed dat dit riskante acties zijn.

groet,
Rutger.
met vriendelijke groet,
Rutger Koperdraad.

hiskodevries

12703 rij(en) gewijzigd.

Total runtime: 3,107.608 ms

SQL uitgevoerd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rutger Koperdraad

Geweldig! Hartelijk dank, Hisko. Ik ga mijn uiterste best doen om te zorgen dat dit niet nog eens gebeurt!

groet,
Rutger.
met vriendelijke groet,
Rutger Koperdraad.