eitjes op gele lis

Gestart door Denis Bruins, juni 30, 2023, 11:01:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

Denis Bruins

Heeft iemand enig idee van welk insect deze eitjes kunnen zijn? NIA komt met beste resultaat 24% wondklaverpalpmot, maar die klopt volgens mij niet.Ik heb geen idee en zou al blij zijn als ik de soortgroep te weten kom.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/278547425/.
200 Insect onbekend (overig) - Insecta indet. ei
datum: 2023-06-30
locatie: Hoogeveen - Zuiderpark (DR)

foto's:


Rayan Majoor

Daas? Wapenvlieg? Iets vlieg-achtigs in ieder geval
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Denis Bruins

Dankjewel Rayan, het zou dan dus 'tweevleugelige vlieg onbekend' worden. Heeft het zin om deze waarneming te laten staan, behalve dan dat het bewezen is dat er iets vlieg-achtigs in het Zuiderpark eitjes heeft gelegd?
Mooie lijst aan waarnemingen, dan mag ik nog wel even haha.

Rayan Majoor

Haha, thanks :angel:

Maar ik ben geen vliegenexpert, dus het zou kunnen dat mijn oordeel nog even wat aangevuld wordt door iemand hier. En zelfs als de kennis er nu niet is, zou het altijd kunnen dat die er over 5 jaar wel is. Bij goede foto's (waar ik deze ook wel toe zou rekenen) raad ik daarom aan om ze niet te verwijderen. Blijft echter je eigen keuze, en ruimte op de server besparen is ook nooit verkeerd (sorry voor de hardcore wetenschappers, voor wie het verwijderen van elk beetje data een doodzonde is :rolleyes: ).
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Denis Bruins

Dan laat ik deze waarneming gewoon staan.