grote pieper/mongoolse

Gestart door diedhert, juni 27, 2023, 19:22:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

diedhert

Allen

Valt deze af te maken op basis van de foto's?

https://waarnemingen.be/observation/61515372/

Mvg
Diederik D'Hert

Matthijs Molenaar

Door het witte contrast op de buik, de fijne streping op de hals, korte staart, lange snavel en lange baardstreep vermoed ik Grote pieper
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

frankneijts

#2
Citaat van: Matthijs Molenaar op juni 27, 2023, 19:30:08 PMDoor het witte contrast op de buik, de fijne streping op de hals, korte staart, lange snavel en lange baardstreep vermoed ik Grote pieper

Grote Pieper heeft toch juist een lange staart? En de snavel oogt met name op foto 3 beslist niet "lang" of fors maar eerder relatief kort en puntig, viel me bijv. ook erg op bij de Mongoolse Pieper bij Turnhout dec. 2005. Ook lijkt de baardstreep nogal zwak aangeduid (goed te zien op de 'head on' foto) en maakt de vogel op geen enkele foto de grove indruk van Grote Pieper maar doet eerder aan een 'kleinere' pieper denken, opniwuw zoals de Turnhoutse vogel.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Matthijs Molenaar

Citaat van: frankneijts op juni 27, 2023, 23:26:35 PM
Citaat van: Matthijs Molenaar op juni 27, 2023, 19:30:08 PMDoor het witte contrast op de buik, de fijne streping op de hals, korte staart, lange snavel en lange baardstreep vermoed ik Grote pieper

Grote Pieper heeft toch juist een lange staart? En de snavel oogt met name op foto 3 beslist niet "lang" of fors maar eerder relatief kort en puntig, viel me bijv. ook erg op bij de Mongoolse Pieper bij Turnhout dec. 2005. Ook lijkt de baardstreep nogal zwak aangeduid (goed te zien op de 'head on' foto) en maakt de vogel op geen enkele foto de grove indruk van Grote Pieper maar doet eerder aan een 'kleinere' pieper denken, opniwuw zoals de Turnhoutse vogel.

Sorry ik bedoelde lange staart! Verder kun je wellicht gelijk hebben, Ja maar is het zeker te zeggen vanaf deze foto's.
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)