Waarnemingen ge-upload naar Observation.org i.p.v. Waarneming.nl

Gestart door Dietrich Meijer, juni 19, 2023, 19:34:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dietrich Meijer

Gisteren van een aantal dagen mijn waarnemingen ge-upload. De waarnemingen gedaan op de Hasseberg zijn echter ge-upload naar Observation.org i.p.v. Waarneming.nl. Zie onderstaande link.

https://observation.org/users/18270/observations/?date_after=2023-06-18&date_before=2023-06-18&species_group=&country_id=&rarity=&search=&species=&sex=&validation_status=&life_stage=&activity=&method=

Waarom ?, de Hasseberg ligt in Nederland. Is dit ergens in te stellen dat dit alleen naar Waarneming.nl mag gaan?
En zijn deze waarnemingen op een eenvouidige manier te verplaatsen of moet ik ze opnieuw invoeren op Waarneming.nl?

ObsMapp 9.3
m.vr.gr.
Dietrich Meijer.

Jan Mudde

Hallo Dietrich,

Dat is een bekend probleem met waarnemingen die tot op enkele kilometers van de grens ingevoerd worden. Als de invoeging van alle waarnemingen in observation.org uit NL en B afgerond is en er dus nog maar één grote "database" over is dan gaat dat rechtgetrokken worden. Daar hoef je zelf niets aan te doen. Tot die tijd is de enige manier om dit probleem te tackelen je waarnemingen verder van de grens in te voeren maar dat is natuurlijk niet wenselijk omdat dan de locatie niet meer klopt. Tot het moment van volledige integratie van de drie databases zullen we het er even mee moeten doen. Ongetwijfeld kan Hisko of een andere "techneut" haarfijn het hoe en waarom uitleggen. Ik ben ook maar een gewone waarnemer die, woonachtig in de grensstreek NL/D, ook wel eens tegen dit probleem aanloopt.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Dietrich Meijer

Hallo Jan,

bedankt voor je reactie. Ik heb wel vaker waarnemingen vlakbij de grens ingevoerd, maar dit nog niet eerder meegemaakt. Ik wacht wel tot de 3 databases zijn samengevoegd.
m.vr.gr.
Dietrich Meijer.

Alex Kwak

Dit is inderdaad een bekend probleem, waar we al druk mee bezig zijn.
Het gaat overigens (gelukkig) niet om kilometers afwijking maar in 99% van de gevallen om meters.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!