uitgenodigd voor een groep, hoe accepteren?

Gestart door Margreet Kwh, juni 15, 2023, 11:51:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Ik heb een uitnodiging ontvangen voor een groep. Maar ik zie niet, hoe ik die uitnodiging moet accepteren.
Er verscheen een blauwe balk op het scherm, zie afbeelding.
Ik heb geprobeerd of het werkt, als ik eerst uitlog en dan weer inlog.
Maar dat helpt ook niet.
Hoe moet ik te werk gaan?

Als dit bericht in een ander forumonderdeel hoort, mag het verplaatst worden.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

hiskodevries

je zult die uitnodiging wel op een smartphone moeten openen waarop obsidentify is geïnstalleerd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Margreet Kwh

Ik heb obsidentify op mijn smartphone geïnstalleerd; ik heb de toegestuurde link met groepsuitnodiging opnieuw geprobeerd, op de smartphone, maar ik krijg een scherm waarop hij vraagt om obsidentify te installeren. Alsof obsidentify er nog niet is.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

hiskodevries

of je hebt obsidentify niet bijgewerkt naar de laatste versie of je gebruikt een standaard browser die niet zo standaard is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Margreet Kwh

Ik heb versie 3.7 van obsidentify, weet niet of dit de meest recente is.
Opnieuw de link gebruikt van de uitnodiging; ditmaal krijg ik een foutscherm met een groene specht, dat vraagt om een email te sturen.
Dat heb ik zojuist gedaan.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

#5
Eindelijk lukt het om verder te komen; helaas is de uitnodiging nu verlopen.
Dus gevraagd aan de persoon om me opnieuw uit te nodigen.
Ik verwacht dat het in het vervolg gaat lukken. Bedankt voor de aandacht en hulp!
Update: Na het ontvangen van een nieuwe uitnodiging, en nogmaals foutmelding dat de link verlopen is, probeerde ik het nogmaals.
En ziedaar, het ging goed! Hoera. :-)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

marcel234

Citaat van: Margreet Kwh op juni 15, 2023, 11:51:41 AMMaar ik zie niet, hoe ik die uitnodiging moet accepteren.
Misschien handig dat dat in de uitnodiging aangegeven wordt.

JorimKamerling

Ik heb hetzelfde probleem als Margreet beschrijft, als ik de link open via Firefox of Chrome (OnePlus heeft geen standaard browser) springt hij door naar de playstore. Op een andere telefoon geprobeerd waar het wel werkt. Welke browser linkt wel goed door naar ObsIdentify @hiskodevries ?

Edit: ik heb de laatste versies van de browsers en ObsIdentify

hiskodevries

Firefox: Settings > Advanced > Open links in apps. I have 3 options there: Always, Ask before opening, Never. Never should not be selected there
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JorimKamerling

Bedankt Hisko, dat was inderdaad het probleem!