geringde scholekster (2016)

Gestart door Bep van Pelt-Verkuil, juni 14, 2023, 16:33:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bep van Pelt-Verkuil

Ik loop wat achter met mijn fotoboeken. Vandaar dat ik nu pas zie dat er een geringde scholekster bij de flinke (gemengde) groep zit. Er is nog een gerings exemplaar maar daar zie je maar de helft van.
Ik vroeg me af of het zin heeft deze melding alsnog te doen. Ik denk misschien van wel. Scholeksters worden immers behoorlijk oud.
https://waarneming.nl/observation/276332801/

Groet Bep

HarryK

Als je de ring compleet hebt dan heeft het zeker zin! Met foto die bij je waarneming staat heb je helaas te weinig informatie. De inscriptie van beide ringen die grotendeels onder water zijn kun je niet zien, maar zijn wel nodig. Misschien heb je nog andere foto's waar het wel op te zien is?
Groet,
Harry

Bep van Pelt-Verkuil

#2
nee, helaas; dit is de beste. Ik dacht dat er bij dit soort vogels alleen kleurringen zonder letters werden gebruikt. Ik zag het ook pas op de foto bij de bewerking in Lightroom. Dus helaas....
En.... ik zie binnen deze groep wel 5-6 geringde scholeksters, maar allemaal met incomplete ringen. Frustrerend hoor.
Groet Bep

Bep van Pelt-Verkuil

#3
deze twee zijn zeker ook nog onvoldoende? Zaten ook bij de groep

HarryK

Met die laatste twee kun je wel wat. De eerste is RB-WECK (rechtsboven zwart/black, linksonder wit E en rechtsonder blauw/cyaan K) en de tweede is RB-WECT. Beiden kun je invoeren via submit.cr-birding.org of met de BirdRing app.
Groet,
Harry

Bep van Pelt-Verkuil

gedaan; hoop dat het goed is gegaan
groet Bep

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: HarryK op juni 14, 2023, 21:48:37 PMMet die laatste twee kun je wel wat. De eerste is RB-WECK (rechtsboven zwart/black, linksonder wit E en rechtsonder blauw/cyaan K) en de tweede is RB-WECT. Beiden kun je invoeren via submit.cr-birding.org of met de BirdRing app.

Is die 2e niet ook gewoon CK, maar dan net vanuit een wat onhandige hoek?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HarryK

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 15, 2023, 15:02:03 PM
Citaat van: HarryK op juni 14, 2023, 21:48:37 PMMet die laatste twee kun je wel wat. De eerste is RB-WECK (rechtsboven zwart/black, linksonder wit E en rechtsonder blauw/cyaan K) en de tweede is RB-WECT. Beiden kun je invoeren via submit.cr-birding.org of met de BirdRing app.

Is die 2e niet ook gewoon CK, maar dan net vanuit een wat onhandige hoek?

Ik denk het niet omdat op de tweede foto CK ook op de foto lijkt te staan.
Groet,
Harry