Hoofdmenu

Pop van grote vos?

Gestart door ElsBooij, juni 14, 2023, 16:28:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

ElsBooij

Hallo, ik heb hier zo'n 10 poppen hangen aan een schuur. Ik ben niet zo geoefend in het herkennen van poppen maar als ik het probeer lijkt het wel grote vos. Vooral de puntjes zijn zwart met een geel-oranje uiteinde en de witte vlekjes zijn ook typisch, zo lijkt het.

Maar... ik heb hier nog nooit een grote vos zien vliegen (of herkend), en aangezien deze vlinder niet zo algemeen is, wilde ik hier om hulp vragen. Dus: van welke vlinder is dit een pop?

Groeten, Els

Rayan Majoor

Grote vos klopt helemaal :duim:
Als je een beetje de bomen in de directe omgeving afspeurt, kan je waarschijnlijk wel ergens een (vaak opvallend uitstekende) tak bovenin de boom spotten die helemaal kaalgevreten is: daar zijn dan de eitjes gelegd en de rupsen begonnen met eten.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

ElsBooij

Dankjewel Rayan. Wat tof, ik ga eens goed naar de bomen kijken. En wat een mooie website heb je  :o

Rayan Majoor

Hoi Els,

leuk om te horen, dankjewel! Voelt altijd beetje gek om te horen, aangezien de site nog echt in z'n beginstadium zit... maar het moedigt zeker aan om verder te gaan!
De grote vos komt er ook ooit nog bij, maar voor nu kan je die foto's ook gewoon bij de waarneming zien.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl