Hulp bij uitzoeken van eerste spotting scope

Gestart door Maxus, mei 10, 2023, 00:33:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maxus

Hoi allen,

Ik ben rustig aan het kijken voor een tweedehands spotting scope. Dat zal mijn eerste scope zijn. Ik wil het gebruiken om mee te nemen naar kijkhutten, maar ook om sporadisch mee te nemen als ik op pad ga om bijvoorbeeld eenden te kijken. Een beetje ermee wandelen zou ik ook nog wel willen.

Nu probeer ik Marktplaats een beetje in de gaten te houden en kwam ik deze advertentie tegen:

Swarovski Habicht AT80 20x60 spotting scope/telescope
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1971891848?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Dit betreft dus de Swarovski Habicht AT80 (niet de HD versie), inclusief Manfrotto statief 141RC, paraattas en adapter fotocamera. Vraagprijs is vanaf 1000 euro.

Nu heb ik het forum al eens doorzocht en ook reacties gezien dat de niet-HD versie lang niet zo veel waard meer is. Zou een van jullie in kunnen schatten of ik hier een miskoop mee zou begaan? En zo ja, wat dan wel een schappelijke prijs zou zijn?

Daarnaast de vraag, is deze versie geschikt voor een eerste scope of zouden jullie wel echt adviseren om voor een betere telescoop te gaan?

Hopelijk kan iemand mij hierover adviseren.

Groeten, Max

Lowieke

Of het een miskoop is kan ik niet beoordelen, maar ik heb de HD versie voor minder aangeboden zien worden. Bij bovenstaande set krijg je er natuurlijk wat extra's bij maar dat statief lijkt me te klein en de statiefkop niet echt fijn (traag) om in het veld mee te werken. Hetzelfde voor de fotoadapter: te omslachtig en dus de vraag of je die ooit zal gebruiken.
Jeroen.