Spaanse Rover

Gestart door HJDT, juni 06, 2008, 13:54:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Hallo allemaal,

Tijdens onze vakantie in Spanje afgelopen April fotografeerde ik een roofvogel die me opviel door de gesleten staart. Op dat moment dacht ik dat de identificatie vrij gemakkelijk was maar vergat er goed naar te kijken omdat er nogal wat rovers rondvlogen. Nu ik de foto's thuis bekeken heb ben ik niet meer zo zeker van de naam die ik er op plakte. Wat ik zelf denk hou ik nog even voor me maar ik zou graag bevestiging van iemand willen hebben. Kijk even naar dat beessie en spreek je uit.

Overigens staan alle andere Spanje foto's ook op onze site evenals een heleboel andere  oudere foto's www.pbase.com.brenda_michel

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Helen Commandeur

Hallo,

De URL is waarschijnlijk al net zo vreemd als de vogel :D

Deze werkt beter: http://www.pbase.com/brenda_michel/raptor/

Groeten,
Helen
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Ben Wielstra

Wouw, met zo'n staart moet het wel een Bateleur zijn.

BramtK

Een extreem donkere Dwerarend!? Zie de bandering op de slagpennen, relatief kleine snavel... Lastig zonder nalsagwerk bij de hand.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

teunvankessel

Dwergarend, 6 vingers, gesleten staart, witte spiegel
Groet Teun
Jizz-birder

Hoaxbirders

Jos Welbedacht

Ik ga mee met Ben, als hij inderdaad Zwarte Wouw bedoelt.
Ik zie niet duidelijk genoeg lichte binnenste handpennen, maar eerder het difuse venster van een adulte Zwarte Wouw. Daarnaast loopt de kleur op de buik niet naar beneden toe lichter, wat voor Dwergarend niet gebruikelijk is. De landingslichten kan ik ook niet vinden. Ik vermoed dat ze bij een Dwergarend wel zichtbaar zouden zijn geweest op deze foto's, een randje op de voorvleugel ofzo.
Verder doet de staart de toch al verraderlijke jizz veranderen, waardoor de vogel niet duidelijk als een Zwarte Wouw naar voren komt.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space

Geert-Jan Kroon

Deze lijkt er wel wat op:-klik-
Groet,

Geert-Jan Kroon

teunvankessel

Ik vind dat de kop niet klopt voor Zwarte Wouw, het kleed zelf is idd wel naar Zwarte Wouw neigend
Groet Teun
Jizz-birder

Hoaxbirders

logico

CiteerIk vind dat de kop niet klopt voor Zwarte Wouw, het kleed zelf is idd wel naar Zwarte Wouw neigend
De kop lijkt inderdaad meer "arend achtig"
Met vriendelijke groet,
Patrick

frankneijts

Jos heeft helemaal gelijk: de zware slijtage aan staart en handpennen doet de jizz zodanig veranderen dat de kop groter lijkt dan-ie is. In België hadden ze laatst een dergelijke Bruine Kiek die zelfs zeer ervaren vogelaars op het verkeerde been zette en pardoes als Bastaardarend een kortstondig leventje leidde....
Verder klopt inderdaad alles voor adulte Zwarte Wouw. Dwergarend heeft veel duidelijker koptekening, opvallender 'vensters' (binnenste handpennen), duidelijker kleurverschil op ondervleugel en je zou iets van de koplampen moeten kunnen zien.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Kasper S

Hij heeft inderdaad een afschuwelijk lelijke staart. En je zou gezien de kop inderdaad eerder aan een arend gaan denken.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao