Welke wespbij bezocht mijn tuin?

Gestart door Stefanlouwerse, april 17, 2023, 10:09:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

Stefanlouwerse

Hoi allemaal,

Ik heb een persoonlijke uitdaging om in 2023 zoveel mogelijk verschillende bijen in mijn bescheiden tuin in de kop van Noord-Holland waar te nemen.
vorige week bezocht een wespbij de bloeiende paardenbloemen. Het lukt mij helaas niet om deze te determineren. Heeft iemand een idee welke soort wespbij dit is?

Waarneming: https://waarneming.nl/observation/267676175/ 

Elly88

Wat een leuke uitdaging! Veel succes!

Stefanlouwerse


Rudy_Offereins

Het lijkt mij een mannetje sierlijke/gewone/gewone dubbeltand en die zijn erg lastig op naam te krijgen. Ik zag dat je op FB al gewezen bent op de Belgische cursus, hopelijk heb je daar wat aan.

Succes met je uitdaging, je zou zo maar op enkele 10-en soorten kunnen komen als je genoeg nectar inbrengt.
Vriendelijk groet, Rudy

Stefanlouwerse

Citaat van: Rudy_Offereins op april 18, 2023, 16:54:46 PMHet lijkt mij een mannetje sierlijke/gewone/gewone dubbeltand en die zijn erg lastig op naam te krijgen. Ik zag dat je op FB al gewezen bent op de Belgische cursus, hopelijk heb je daar wat aan.

Succes met je uitdaging, je zou zo maar op enkele 10-en soorten kunnen komen als je genoeg nectar inbrengt.
Dankjewel voor je berichtje Rudy. Ik ga aan de slag met de Belgische cursus. ik begin mijn zoektocht bij sierlijke/gewone dubbeltand!