Foto cameraval; marter of toch een kat?

Gestart door Hannie Luijten, maart 24, 2023, 16:50:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannie Luijten

Kan dit een marter wezen??
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/265974853/.
1 Steenmarter - Martes foina met fotoval
datum: 2023-03-21
locatie: Harfsen (GE)

foto's:
Groet, Hannie

peterv

Ik weet het niet zeker. Maar maakt jouw camera steeds maar 1 foto? Een fotoreeks (of filmpje) is voor determinaties veel gemakkelijker dan 1 foto.
Peter Venema

Hannie Luijten

Nou ik heb een camera in bruikleen gekregen en ben een beetje aan het uitproberen. En begonnen met de standaardbstellingen. Ik had hem aanvankelijk op video gezet maar de batterijen gingen wel heel snel leeg dus maar weer op foto. Ik heb de interval inmiddels wel verhoogd. Ik heb inderdaad maar één foto. Helaas.
Is dit de moeite waard om in te voeren?
Groet, Hannie

Norman

Ik denk dat deze een raadsel blijft. Ik zie er van alles in, maar niets met zekerheid.

Wat je kan doen is een geurstof voor de camera aanbrengen, zodat passanten even halt houden.

Pindakaas, honden- of kattenbrokken bijv.

Hannie Luijten

Citaat van: Norman op maart 25, 2023, 17:23:22 PMIk denk dat deze een raadsel blijft. Ik zie er van alles in, maar niets met zekerheid.

Wat je kan doen is een geurstof voor de camera aanbrengen, zodat passanten even halt houden.

Pindakaas, honden- of kattenbrokken bijv.
Dan heb ik allemaal katten op de foto staan  :rolleyes: want die lopen er ook genoeg rond. Wat hier op de foto staat is in elk geval niet een van de mij bekende katten, want dat zijn van die lapjesgevallen. Ik heb de camera nu ingesteld op video met een hogere resolutie, kijken of dat wat beters oplevert. Op de boomstronk ligt een mengsel van vogelzaad.
Groet, Hannie