Zijn dit vlinder eitjes

Gestart door Kitpu, mei 21, 2023, 11:13:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Kitpu

Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet posten omdat ik niet weet wat het is. Als de vraag ergens anders moet staan zal ik hem verplaatsten.

In mijn passiflora ontdekte ik oranje spul met daar tussen iets dat lijkt op eitjes in de top van één van de uitlopers. Deze laatste kreeg ik helaas niet goed op de foto.

Wie kan mij vertellen wat het is.

Hartelijke groet van Martin

Rayan Majoor

Wat je hier ziet, zijn bolletjes van verschillende grootte en verschillende vorm. Hoewel er natuurlijk altijd enige variatie is binnen een soort (elk individu is uniek), moet er toch een bepaalde mate van overeenkomst zijn. Zeker bij eitjes zijn zowel uiterlijk als formaat erg geconserveerd (oftewel, er is weinig variatie zichtbaar aan de buitenkant). Wanneer je dus iets ziet met zoveel variatie als dit, kunnen het eigenlijk geen eitjes zijn.

Wat je hier ziet, lijken mij (opgedroogde?) druppels van plantensap, dat bijvoorbeeld uit de passiebloemstengel gekomen kan zijn na een beschadiging.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Kitpu

Na het lezen van je reactie hebben we wat oranje spul bestudeerd en blijkt idd dat het geen eitjes zijn.

Sap van de plant is erg aannemelijk, we gaan op zoek hoe dat komt.

Hartelijk dank