sporen in de sneeuw

Gestart door pia zz, maart 11, 2023, 12:14:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

pia zz

Wie herkent deze sporen? Er zat ongeveer 50 cm tussen de sporen.BB414B3C-490F-4A04-89AA-81C74990599F.jpg0DC7B7FE-400B-4B37-AA1F-3A771AF456C8.jpg 
  groet Pia.

keesschreven

Moeilijk te zien, maar het zou een hoefdier kunnen zijn. Hoe groot is 1 prent? Heb je ook een foto waar er meerdere op staan zodat je het loopje kunt zien?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Norman

Doet mij meer denken aan 2 prenten naast elkaar. Ben ook wel benieuwd naar een foto van het spoor, alsmede afmetingen van de prenten, habitat, etc.

Maar zal lastig worden, sporen kunnen raar overkomen in de sneeuw, zeker in de pulp van de afgelopen dagen. 

pia zz

Deze sporen stonden in onze tuin, zoals de 2 eruit zien, zo zagen ze er allemaal uit, er zat ongeveer 50 cm tussen, dit zijn de enigste foto's die ik heb. Ik weet dat hier steenmarters 's nachts rondlopen.
  groet Pia.

Norman

Citaat van: pia zz op maart 11, 2023, 17:11:11 PMDeze sporen stonden in onze tuin, zoals de 2 eruit zien, zo zagen ze er allemaal uit, er zat ongeveer 50 cm tussen, dit zijn de enigste foto's die ik heb. Ik weet dat hier steenmarters 's nachts rondlopen.

Ik mis de nagels van een (steen)marter, maar ik vind het geen gekke gedachte, ivm de sneeuw zien we de nagels mogelijk niet meer, en uitgaande van de gepaarde poten, de afstand tussen de prenten is het zeker een mogelijkheid, maar ik vind het onvoldoende om er een zekere (steen)marter van te maken.

pia zz

Dank je Norman, het lijkt mij ook het meest aannemelijk, zal de wildcamera weer gaan plaatsen
  groet Pia.