verkeerde tijd bij uploaden foto's

Gestart door Ted van der Knaap, maart 01, 2023, 20:04:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Misschien al ergens anders gemeld in een ander draadje maar kan dat niet zo snel vinden.

Ik voer zojuist/upload foto's van vanochtend (rond 10.30 uur) in bij de waarneming en dan word er 19.35 uur bij de waarneming geplaatst.. ..en zo staan nu al mijn ingevoerde wn vanaf 16.00 uur in het systeem terwijl ze vanochtend zijn gezien!

Komt dit nog goed?

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Rayan Majoor

Kom er nu inderdaad ook opeens achter, na een hele reeks waarnemingen ingevoerd te hebben, dat steeds de tijd en datum van het invoeren ingevuld wordt en niet de tijd en datum van de foto...
Vond het zelf altijd juist erg fijn dat de tijd en datum van de foto over werden genomen sinds de nieuwe versie van waarneming.nl. Ben dus ook zeker benieuwd of dit per ongeluk veranderd is, of dat ik het nu allemaal handmatig aan moet gaan passen.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Ted van der Knaap

De 17 wn met de verkeerde tijd gisteren heb ik handmatig aangepast...  ...op dit moment lijkt alles weer goed te werken en word de juiste tijd aangegeven bij het uploaden van foto's.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

E. van Wijk

Ik vraag me af of de tijd op waarneming.nl op basis van EXIF-data wordt gegenereerd, of op basis van wanneer het bestand 'last modified' is; dat laatste zou veel minder intuïtief zijn, maar zou wel dergelijke problemen kunnen verklaren.

Rayan Majoor

Gelijk met Ted was het probleem bij mij ook opgelost - was dus maar een kortdurend fenomeen. Ervoor en erna werd de datum en tijd altijd gebaseerd op wanneer de foto genomen was, niet wanneer die het laatste bewerkt was - anders zou het inderdaad echt onhandig zijn geweest.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl