Obsmapp 9.1.N vragen/bugs en opmerkingen/questions & bugs

Gestart door hiskodevries, februari 27, 2023, 15:04:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jelle

Nultransecten. Sinds versie 9 worden de transecten zonder waarnemingen/streeplijsten niet meer doorgestuurd naar observation.org. Bestaat er een procedure om de transecten te exporteren of mis ik iets?

Jelle

Het gaat over kleine problemen met het afsluiten van een gelopen route en het wijzigen van gekozen selecties en/of notities.
Iets dat in vorige versies van Obsmapp soms ook speelde. Als je eenmaal kiest voor bijvoorbeeld alle soorten en individuen geteld JA, kan je die selectie niet meer wijzigen als je iets per ongeluk hebt aangevinkt. Dit kan vervelend zijn als je veel soortgroepen hebt geteld. De enige optie lijkt nu, annuleer het afsluiten van de route en weer helemaal opnieuw beginnen met de selecties. De notities zijn ook voor altijd vastgelegd en niet meer te wijzigen na het afsluiten van een route. Als bijvoorbeeld besloten wordt om een nummeringsysteem aan te passen voor een project kan dit niet meer worden gewijzigd in de originele gegevens.  Het gevolg is dat dit bij elke export weer opnieuw moet worden aangepast, met het risico dat foute gegevens blijven circuleren.

Alex Kwak

Citaat van: Jelle op mei 23, 2023, 22:59:39 PMNultransecten. Sinds versie 9 worden de transecten zonder waarnemingen/streeplijsten niet meer doorgestuurd naar observation.org. Bestaat er een procedure om de transecten te exporteren of mis ik iets?

Als je een transect zonder waarnemingen wilt uploaden, dan kan dat. Je moet dan wel aangeven welke soortgroepen je hebt gemonitord, maar niet gezien.
Een transect met nul of een punten kan je niet uploaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jelle

Citaat van: Alex Kwak op mei 25, 2023, 13:17:50 PM
Citaat van: Jelle op mei 23, 2023, 22:59:39 PMNultransecten. Sinds versie 9 worden de transecten zonder waarnemingen/streeplijsten niet meer doorgestuurd naar observation.org. Bestaat er een procedure om de transecten te exporteren of mis ik iets?

Als je een transect zonder waarnemingen wilt uploaden, dan kan dat. Je moet dan wel aangeven welke soortgroepen je hebt gemonitord, maar niet gezien.
Een transect met nul of een punten kan je niet uploaden.

Ik doe nog eens een test. Voor oude transecten zonder waarnemingen die nu nog op de telefoon staan. Kan ik de gegevens daarvan aanvullen of aanpassen zodat ik die alsnog kan uploaden?

frankw

Alex Kwak

Citaat van: frankw op mei 27, 2023, 04:03:54 AMBij mij wordt alles geupload behalve zoogdieren.

Gekopieerde waarnemingen? Even de soort wijzigen en weer terug-wijzigen. Was een fout in een oude versie.

Alex Kwak

Citaat van: Jelle op mei 25, 2023, 22:27:22 PMVoor oude transecten zonder waarnemingen die nu nog op de telefoon staan. Kan ik de gegevens daarvan aanvullen of aanpassen zodat ik die alsnog kan uploaden?

Nee

Hinko

ik kwam een onhandigheid tegen bij het invoer via foto's in Obsmapp. Als je een foto invoert, voor herkennen kiest en er komt niks bruikbaars uit, dan verwijder je de foto en ga je verder met de volgende. Als hier wel een bruikbare herkenning uitkomt en je kiest voor 'opslaan' dan worden de coordinaten van de eerste (weggegooide) foto gebruikt. Dit geeft natuurlijk rare fouten.
mvgr, Hinko

Alex Kwak

Citaat van: Hinko op mei 31, 2023, 15:48:10 PMik kwam een onhandigheid tegen bij het invoer via foto's in Obsmapp. Als je een foto invoert, voor herkennen kiest en er komt niks bruikbaars uit, dan verwijder je de foto en ga je verder met de volgende. Als hier wel een bruikbare herkenning uitkomt en je kiest voor 'opslaan' dan worden de coordinaten van de eerste (weggegooide) foto gebruikt. Dit geeft natuurlijk rare fouten.

Dat is inderdaad een scenario waar ik nooit aan gedacht heb :-)
Ik maak intern een issue aan.