Accu verbruik nieuwe ObsMapp 9.1,3

Gestart door Johannes Veenstra, februari 22, 2023, 16:42:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johannes Veenstra

Ik heb ObsMapp 9.1.3 en deze verbruikt zeer veel van de accu. Na 2:15 uur ben ik voor 85% door mijn accu heen (gestart op 100%). Met de oude ObsMapp kon ik rustig de hele dag op stap zonder dat mijn accu leeg raakte. Is dit een bekend probleem? Is er wat aan te doen? Ik heb een Moto G7 Power die normaal gesproken meer dan genoeg accuduur heeft. 2:15 uur film kijken op mijn telefoon verbruikt een stuk minder accu dan ObsMapp.

OlivierO

Dat lijkt mij toch vreemd en ik ervaar dit ook niet zo.
Staat Obsmapp continu de GPS locatie te zoeken ofzo?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Heb je bij de info over de batterij (als dat er is bij jouw GSM) al eens gekeken welke apps veel batterij gebruiken? Bij mijn GSM kan je dat zien ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

In ObsMapp 9 is niet iets veranderd dat hier mee te maken zou kunnen hebben.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johannes Veenstra

Citaat van: OlivierO op februari 22, 2023, 18:27:31 PMDat lijkt mij toch vreemd en ik ervaar dit ook niet zo.
Staat Obsmapp continu de GPS locatie te zoeken ofzo?

Ik heb al gekeken en daar stond Obs map dus bij. Ik ga het komende week nog eens proberen vanuit een vaste locatie zonder gps aan.

Alex Kwak

Ik heb ook nog eens gekeken, en ook bij mij gaat de batterij sneller leeg dan voorheen. Maar eigenlijk pas na de recente update naar Android 12.
En als ik naar het naar het batterijgebruik kijk van mijn toestel dan staat ObsMapp wel bovenaan (logisch de hele middag gebruikt) maar meet maar zo'n 5%.

Oftewel zou het aan de Android-update liggen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!