Obsmapp 9.1.3 vragen/bugs en opmerkingen

Gestart door hiskodevries, februari 22, 2023, 10:14:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Voordat je een probleem meldt zorg dat je in elk geval versie 9.1.3. hebt geïnstalleerd
Daarin zijn deze problemen opgelost:

Fix voor omgevingswaarnemingen niet getoond
Fix voor alternatieve namen niet getoond
Fix voor het niet op kunnen slaan van een waarnemning omdat de activiteit etc uitgegrijsd was
Fix voor het feit dat een selecteerde soort toonde in een andere taal of wetenschappelijk
Fix voor BMP activiteiten

Bekende bugs:
1. Niet kunnen uploaden van waarnemingen. Dit is in onderzoek
2. Afronden van coordinaten
3. 1000 meter precisie in bepaalde omstandigheden
4.  Bij meerdere lijsten van 1 soortgroep reageert de soortherkenning met een engelse naam en de melding 'onbekende soort, download eerst de soortenlijst. Lijkt puur te maken te hebben met de europese orchideen, die lijst is nu weg


Als je een probleem meld:
- Omschrijf deze zo duidelijk mogelijk, afbeeldingen kunnen zeker helpen
- Vermeld je device type en android versie
------------------------------------------------------------------------

Before you report a problem, make sure you have at least version 9.1.3. installed

*9.1.3 2023-02-15
Fix for environmental sensing not shown
Fix for alternative names not shown
Fix for not being able to save an observation because the activity etc was grayed out
Fix for the fact that a selected species showed in a different language or scientifically
Fix for BMP activities

Known bugs:
1. Unable to upload observations. This is under investigation
2. Rounding off coordinates
3. 1000 meters precision in certain conditions
4. With multiple lists of 1 species group, the species recognition responds with an English name and the message 'unknown species, first download the species list. Solution : Remove european orchids from your obsmapp

If you report a problem:
- Describe these as clearly as possible, pictures can certainly help
- Mention your device type and android version
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

peter.standaert

Omgevingswaarnemingen komen niet binnen. Boodschap:geen waarnemingen gevonden

ObsMapp Versie: 9.1.3
Android Versie: 9 (28)
Device: motorola moto g(6) plus

Mvg Peter

Alex Kwak

Citaat van: peter.standaert op februari 24, 2023, 21:33:14 PMOmgevingswaarnemingen komen niet binnen. Boodschap:geen waarnemingen gevonden

ObsMapp Versie: 9.1.3
Android Versie: 9 (28)
Device: motorola moto g(6) plus

Mvg Peter

Je weet zeker dat er wel waarnemingen zijn, en je bent wel ingelogd?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Opnieuw een waarneming die ik heb geüpload en die op de smartphone bij 'oude waarnemingen' staat, maar die ik niet zie verschijnen op waarneming.nl
Ik heb gebruik gemaakt van versie 9.1.4. Dit probleem heb ik eerder al gemeld, maar duikt nu weer op. Ik stuur naar Alex de 'debugbestanden'. Voor men het mij vraagt, het betreft een normale waarneming en er is niets abnormaals gebeurd bij het uploaden.
Dirk

hiskodevries

Dirk doe je die waarnemingen in het grensgebied? Dan zou dit wel https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,501397.0.html eens van toepassing kunnen zijn
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wespenbuizerd

Citaat van: hiskodevries op februari 25, 2023, 13:19:34 PMDirk doe je die waarnemingen in het grensgebied? Dan zou dit wel https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,501397.0.html eens van toepassing kunnen zijn

Op een 8-tal km van de grens, dus niet in het grensgebied.
Dirk

Alex Kwak

De oorzaak op zich is wel duidelijk voor mij, hoe die situatie kan ontstaan echter niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op februari 25, 2023, 14:43:38 PMDe oorzaak op zich is wel duidelijk voor mij, hoe die situatie kan ontstaan echter niet.

Het houdt allicht verband met het aanhouden van een positie op het kaartje voor twee elkaar opeenvolgende waarnemingen (zie mijn PM aan Alex).
Dirk

wouterbol

#8
Hoi,
Waarschijnlijk was dit al bekend, maar meld het voor de zekerheid nog even. Met versie 9.1.3 worden bij het koppelen van een foto aan een wrn automatisch de coördinaten van de foto aan de wrn gekoppeld. Dit is wat mij betreft zeer ongewenst aangezien de fotolocaties veel onnauwkeuriger zijn dan de GPS bepaling in het veld. Na uploaden staan mijn wrnen op 1000 meter nauwkeurigheid. Voorheen had je de keuze bij het toevoegen van een foto om wel of niet de locatiegegevens van de foto over te nemen. Mijn vraag is of deze optie in het instellingenscherm kan worden aangeboden als optioneel. Grtn, Wouter

Grtn, Wouter

Alex Kwak

Citaat van: wouterbol op februari 27, 2023, 07:50:02 AMHoi,
Waarschijnlijk was dit al bekend, maar meld het voor de zekerheid nog even. Met versie 9.1.3 worden bij het koppelen van een foto aan een wrn automatisch de coördinaten van de foto aan de wrn gekoppeld. Dit is wat mij betreft zeer ongewenst aangezien de fotolocaties veel onnauwkeuriger zijn dan de GPS bepaling in het veld. Na uploaden staan mijn wrnen op 1000 meter nauwkeurigheid. Voorheen had je de keuze bij het toevoegen van een foto om wel of niet de locatiegegevens van de foto over te nemen. Mijn vraag is of deze optie in het instellingenscherm kan worden aangeboden als optioneel. Grtn, Wouter

Grtn, Wouter

Ja, probleem is bekend en een oplossing staat al in review.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op februari 25, 2023, 14:43:38 PMDe oorzaak op zich is wel duidelijk voor mij, hoe die situatie kan ontstaan echter niet.

Inmiddels is het probleem reproduceerbaar, en aan een oplossing wordt gewerkt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!