ObsMapp 9: Vragen, opmerkingen en bugs.

Gestart door Alex Kwak, januari 24, 2023, 15:35:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: philipds op februari 20, 2023, 11:13:00 AMBedankt Jan.

Als ik de app opnieuw installeer ben ik mijn waarnemingen die niet werden ge-uploadet kwijt veronderstel ik?

als je de app deinstalleert ben je (uiteraard) alles kwijt, niet als je een nieuwe versie installeert.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: philipds op februari 20, 2023, 10:50:07 AM
Citaat van: Jan Mudde op februari 19, 2023, 21:49:31 PM
Citaat van: philipds op februari 19, 2023, 21:44:40 PMDag Jan
Het aanmelden bij de drie websites gaat zonder problemen.
Mvg, Philip

Is dat dan vanuit ObsMapp? Je kunt uiteraard wel ingelogd zijn op de websites op welk apparaat dan ook  maar om te kunnen uploaden moet je ingelogd zijn in ObsMapp.Dat gaat via de Instellingen > Account> Inloggegevens in de app.

Grtz, Jan

Is inderdaad vanuit Obsmapp Jan, via het pad hier door jou meegegeven.
Ik geef daar mailadres en wachtwoord in en dan blijft het hangen.
Enige knop actief is 'annuleren' gevolgd door 'ben je het zeker? j/n'
De OK knop op deze pagina geeft geen enkel effect. Er komt ook geen foutmelding noch bevestiging of enig teken van activiteit bij het drukken van de knop OK.
Tot zover kan ik geen waarnemingen uploaden omdat er gevraagd wordt op welk platform die moeten terechtkomen. En deze kan ik niet aanvinken... omwille van niet ingelogd.
(mijn digitaal notitieboekje vertoont intussen een gapend gat  ;) )

mvg, Philip

Probeer eens met je email-adres of juist met je gebruikersnaam in te loggen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan-Freerk Kloen op februari 20, 2023, 15:27:34 PMBij mij is er per soort maar één naam in de soortenlijsten, ook als er meerdere zouden moeten zijn (bv putter & distelvink). Ik heb bij alle soortgroepen en bij de verzamelgroep aangevinkt dat ik alle namen wil zien maar dat gebeurt dus niet.

Obsmapp 9.1.2, Samsung Galaxy A53 met Android 13

Binnenkort opgelost
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Tim Vochten op februari 20, 2023, 15:54:38 PMIk heb opnieuw een zeer hinderlijk probleem gevonden met de nieuwe versie van Obsmapp.

Vandaag heb ik een telling gedaan van rozetten van bijenorchis. Ik probeer daarbij altijd de punten zo nauwkeurig mogelijk in te voeren, zodat nadien op de luchtfoto de spreiding mooi te zien is. Dat is altijd goed gegaan. Vandaag echter blijken alle punten zich verplaatst te hebben en in lijnen te zijn gaan liggen. Ze staan nu op die manier op waarnemingen.be en voor zo ver ik kan zien staan die punten in obsmapp ook al zo. Feitelijk kan ik daardoor heel die telling opnieuw gaan doen (bijna 5 uur werk!). Het zijn wel enkel de waarnemingen van bijenorchis die fout staan, alle andere staan correct.

Voor als het niet duidelijk is wat ik bedoel stuur ik 2 voorbeelden mee. Ten eerste de waarnemingen van 2022 (toen ook met obsmapp ingevoerd) om te tonen hoe het zou moeten zijn, ten tweede de waarnemingen van vandaag.Bijen-2022.jpg

Dit is eerder gemeld. Is in onderzoek en zal zsm opgelost worden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Tim Vochten

Citaat van: Alex Kwak op februari 20, 2023, 16:34:55 PM
Citaat van: Tim Vochten op februari 20, 2023, 15:54:38 PMIk heb opnieuw een zeer hinderlijk probleem gevonden met de nieuwe versie van Obsmapp.

Vandaag heb ik een telling gedaan van rozetten van bijenorchis. Ik probeer daarbij altijd de punten zo nauwkeurig mogelijk in te voeren, zodat nadien op de luchtfoto de spreiding mooi te zien is. Dat is altijd goed gegaan. Vandaag echter blijken alle punten zich verplaatst te hebben en in lijnen te zijn gaan liggen. Ze staan nu op die manier op waarnemingen.be en voor zo ver ik kan zien staan die punten in obsmapp ook al zo. Feitelijk kan ik daardoor heel die telling opnieuw gaan doen (bijna 5 uur werk!). Het zijn wel enkel de waarnemingen van bijenorchis die fout staan, alle andere staan correct.

Voor als het niet duidelijk is wat ik bedoel stuur ik 2 voorbeelden mee. Ten eerste de waarnemingen van 2022 (toen ook met obsmapp ingevoerd) om te tonen hoe het zou moeten zijn, ten tweede de waarnemingen van vandaag.Bijen-2022.jpg

Dit is eerder gemeld. Is in onderzoek en zal zsm opgelost worden.

Ok, ik had het nog niet gemeld zien worden. Sorry voor de dubbele melding dan!
Tim Vochten

Herman Wisselink

Citaat van: Herman Wisselink op februari 20, 2023, 11:50:54 AM
Citaat van: Alex Kwak op februari 18, 2023, 22:28:41 PM
Citaat van: Herman Wisselink op februari 18, 2023, 22:07:49 PMIk heb versie 9.1.3 ook geprobeerd - die maakt het erger nu blijft die al rondjes draaien op de locatie-fix.

Als je dan op de back-button klikt, gaat 'ie dan wel verder?
Zo ja, gadan naar de geavanceerde instellingen van ObsMapp en zet "Genereer uitgebreide logging" aan, en start ObsMapp opnieuw. Hij zal vastlopen op hetzelfde punt, weer de back-button en stuur me dan de logging.

Hoi
Even een dag niet mee bezig gewest; ik heb de back-button geprobeerd; dan schakelt die terug naar het inlogscherm; vervolgens kom ik dan weer op hetzelfde; het lukt niet om bij de geavanceerde instellingen te komen; hoe nu verder?

Groetend, Herman Wisselink

Het is opgelost; het lag aan het extra geheugenkaartje in mijn mobiel; de app werd daarop geinstalleerd en niet op de interne opslag; ik heb het geheugenkaartje verwijderd en toen de app geinstalleerd; nu doet die het weer. Ik begrijp het niet, want het geheugenkaartje had nog meer dan genoeg ruimte.
Maar voor nu werkt het weer - erg fijn.
Groetend, Herman Wisselink

Alex Kwak

Citaat van: Herman Wisselink op februari 20, 2023, 22:33:58 PM
Citaat van: Herman Wisselink op februari 20, 2023, 11:50:54 AM
Citaat van: Alex Kwak op februari 18, 2023, 22:28:41 PM
Citaat van: Herman Wisselink op februari 18, 2023, 22:07:49 PMIk heb versie 9.1.3 ook geprobeerd - die maakt het erger nu blijft die al rondjes draaien op de locatie-fix.

Als je dan op de back-button klikt, gaat 'ie dan wel verder?
Zo ja, gadan naar de geavanceerde instellingen van ObsMapp en zet "Genereer uitgebreide logging" aan, en start ObsMapp opnieuw. Hij zal vastlopen op hetzelfde punt, weer de back-button en stuur me dan de logging.

Hoi
Even een dag niet mee bezig gewest; ik heb de back-button geprobeerd; dan schakelt die terug naar het inlogscherm; vervolgens kom ik dan weer op hetzelfde; het lukt niet om bij de geavanceerde instellingen te komen; hoe nu verder?

Groetend, Herman Wisselink

Het is opgelost; het lag aan het extra geheugenkaartje in mijn mobiel; de app werd daarop geinstalleerd en niet op de interne opslag; ik heb het geheugenkaartje verwijderd en toen de app geinstalleerd; nu doet die het weer. Ik begrijp het niet, want het geheugenkaartje had nog meer dan genoeg ruimte.
Maar voor nu werkt het weer - erg fijn.
Groetend, Herman Wisselink

 :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

philipds

Citaat van: philipds op februari 20, 2023, 12:56:01 PM
Citaat van: hiskodevries op februari 20, 2023, 12:16:00 PMPhilip heeft meer dan 1 accout met zijn email adres. die zijn samengevoegd
Inloggen zal nu wel lukken, eventueel een nieuw wachtwoord aanvragen (Geen nieuw account aanmaken !!!)

Inderdaad, in de periode van de lancering van waarneming.nl, toen er nog geen waarnemingen.be was had ik een afzonderlijke account.
Bedankt om beide accounts samen te voegen Hisko!
Ik geef feedback op de volgende inlog-poging (vanavond).
Mvg, Philip

Het inloggen en uploaden van de waarnemingen is gelukt!
Dankjewel aan iedereen betrokken om dit probleem aan te pakken!
Mvg, Philip

Alex Kwak

Citaat van: philipds op februari 21, 2023, 10:18:59 AM
Citaat van: philipds op februari 20, 2023, 12:56:01 PM
Citaat van: hiskodevries op februari 20, 2023, 12:16:00 PMPhilip heeft meer dan 1 accout met zijn email adres. die zijn samengevoegd
Inloggen zal nu wel lukken, eventueel een nieuw wachtwoord aanvragen (Geen nieuw account aanmaken !!!)

Inderdaad, in de periode van de lancering van waarneming.nl, toen er nog geen waarnemingen.be was had ik een afzonderlijke account.
Bedankt om beide accounts samen te voegen Hisko!
Ik geef feedback op de volgende inlog-poging (vanavond).
Mvg, Philip

Het inloggen en uploaden van de waarnemingen is gelukt!
Dankjewel aan iedereen betrokken om dit probleem aan te pakken!
Mvg, Philip

 :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!