Foto's uit Zuid-Afrika

Gestart door Rick van der Weijde, mei 31, 2008, 11:05:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rick van der Weijde

Beste mensen,

Het is al weer even geleden dat ons driekoppig reiskoppel een 4-weekse rondreis heeft gemaakt door het schitterende Zuid-Afrika. November 2007 was het, om iets preciezer te zijn. Alle (natuur)facetten van het land hebben we kunnen bewonderen en mogen aanschouwen. Talloze ervaringen zijn gevangen in woord (reisverslag wordt nog uitgewerkt) en beeld. Ons hoofddoel was om alle ecosystemen in ieder geval even aan te doen en huiswaarts te keren met een zo lang mogelijke lijst aan vogels en zoogdieren. Dit is uiteindelijk beter gelukt dan we op voorhand hadden ingeschat. De totale lijst heb ik inmiddels ook op het wereldwijde web geplaatst is te downloaden via deze link: 442 soorten vogels en 63 soorten zoogdieren.

Tot zover niets nieuws en niets dat ik niet ook al eerder heb gezegd. Toch wil ik van de gelegenheid even gebruik maken om mensen te wijzen op het uitgebreide fotoverslag van de vakantie. Niet minder dan 1089 foto's uit Zuid-Afrika sieren mijn website! (Overigens niet alleen van mij, maar ook van mijn vriendin!). Deze heb ik gepoogd snel en overzichtelijk te ordenen, zodat deze ook snel kunnen worden teruggevonden. Het resultaat is een apart onderdeel op mijn website!. Aangezien ik regelmatig de vraag kreeg hoeveel soorten er nu daadwerkelijk in de albums zijn verschenen, heb ook ik dit in een lijstje willen zetten (tja, je bent lijstjesfreak of niet...): 206 soorten vogels en 40 soorten zoogdieren (dat wil zeggen, de foto's van soorten die ik goed genoeg vond om met een groter publiek te willen delen)!

Hier een opwarmertje in de vorm van een persoonlijke favoriet (als het om de soort gaat in ieder geval!):


Door dit lijstje heb ik nu ook inzichtelijk wat we aan reptielen en amfibieƫn hebben waargenomen, aangezien ik die alleen op basis van de foto's heb weten te determineren. Onvolprezen hulp is geboden in de persoon van Trevor Hardaker, die zijn kennis over de Zuid-Afrikaanse fauna bereidwillig wilde delen.

Ik ben nieuwsgierig naar andermans foto's, ervaringen en meningen en zou het leuk vinden als een ieder die iets te zeggen heeft dit in de vorm van een commentaar of bericht in mijn gastenboek van mijn website zou willen plaatsen. Ik heb de uiterste zorg besteed aan het goed determineren van de soorten (en ondersoorten!), maar feit blijft dat er mensen zijn die er betere kijk op hebben dan ik. Mocht je dus het gevoel hebben dat er iets anders op de foto staat dan dat de ondertitel voorschrijft, voel je dan vrij om mij daarvan op de hoogte te brengen. Het wordt in ieder geval in dank afgenomen! Veel kijkplezier gewenst en tot horens!

Met groet,
Rick
http://www.pbase.com/corotauria
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

redmar_woudstra

Rick,

Ik heb  genoten van de foto's op jouw site, echt prachtig. Bovendien vind ik t heel leuk dat je ook veel minder "sexy" soorten op de foto hebt staan, zoals bijvoorbeeld de tit-babblers. Die zie je namelijk niet zo vaak!
groet,
Redmar

Rick van der Weijde

Ha Redmar,
Nogmaals dank voor je reacties hier en op mijn site!
Leuk in ieder geval dat het iemand boeit!  :lol:

Groet,
Rick
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography