Hoofdmenu

bloeiende boom

Gestart door hansbotix, februari 05, 2023, 11:35:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

hansbotix

L.S.,

Het is al langere tijd geleden, 12 mei 2016 om precies te zijn, dat ik deze bloeiende boom of struik tegenkwam. Helaas heb ik toen geen andere foto's b.v. van de bladeren genomen. Maar ik ben toch wel benieuwd wat dit kan zijn. (Noordelijke Oeverlanden - Nieuwe Meer - Amsterdam)

Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,
                                       Hans Bootsma.

nielseimers

Ik weet het antwoord niet, maar het doet mij denken aan Pluimes- Fraxinus ornus.

hansbotix

Eerlijk gezegd gingen mijn gedachten daar ook naar uit, al ben ik niet goed bekend met deze boom. Maar het beeld op de foto's die ik heb gemaakt wijken wel af als ik de bloeiwijze van pluimes op internet nazoek. Maar dat komt mogelijk omdat ik de foto's gemaakt heb toen de bloei aflopende was, en foto's i.h.a. gemaakt worden als de boom mooi in bloei staat. Ik herinner me wel dat de boom essenblad had.
Ik vergeet elk jaar weer eens op dezelfde plek te gaan kijken, als ik deze tenminste terug kan vinden, evenals op een andere plek waar volgens de gegevens zeker een pluimes staat. Moet het komend voorjaar maar weer proberen; volgens mij gaat het wel om een spontane verwildering.

Gegroet, Hans Bootsma.