Condens Swarovski verrekijker 8 x 25

Gestart door Fatyk, mei 08, 2023, 18:48:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Fatyk

Ik heb een vraag.
Ik heb sinds kort de Swarovski CL Pocket 8x25 verrekijker, waar ik heel tevreden mee ben alleen heb deze laatst in natte condities gebruikt waarbij het oculair bij gebruik besloeg. Als ik dit met een doekje weghaalde en ik zette m weer voor mijn ogen was deze meteen weer beslagen. Hij was zo niet te gebruiken. Ik droeg de verrekijker om mijn nek, boven mijn jas. Mijn vriend had hier, in zelfde condities dus, geen last van. Hij heeft een vortex viper HD 8 x 42.

Er is navraag is bij Swarovski en zij geven het volgende aan:
Er is geen sprake van een defect of afwijking. Een kleine kijker wordt eerder warm in de hand dan een grote, dat zou de oorzaak kunnen zijn. Ze raden me aan om hem met de reiningsvloeistof te behandelen. Daarmee wordt de kans op condens verkleind.


Het is mijn eerste verrekijker dus, is dit normaal, komt dit voor bij kleine verrekijkers en hoe is het dan bijv. Op vakantie in de jungle?

Graag jullie reactie

Bedankt


Norman

Hi,

Ik heb nooit zo'n kleine verrekijker gehad, maar het klinkt mij wel wat vreemd in de oren.
Ik heb een kleine Cl 8x30, die toch ook weer niet zoveel groter is als de CL Pocket en daar heb ik het probleem zeker niet.

Je schreef:
CiteerEr is navraag is bij Swarovski en zij geven het volgende aan:

Door jou zelf of door de verkoper? Ik zou het Swarovski zelf vragen als dat niet gebeurd is.

Echter, als de condens aan de buitenkant zit, dan zou een goede schoonmaakbeurt van de oculairen zeker kunnen helpen. Ivm de coatings op de lenzen, zou ik hiervoor een beproefd middel gebruiken. Ik gebruik zelf het Swarovski schoonmaaksetje hiervoor.