Hoofdmenu

Tijd obsmapp

Gestart door ElineVG, november 19, 2022, 19:38:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

ElineVG

Kan ik ervoor zorgen dat de tijd niet meer zichtbaar is wanneer ik een waarneming invoer met obsmapp?

Jan Mudde

Beste Eline,

Ik gebruik ObsMapp al sinds 2012 en heb de mogelijkheid die jij vraagt nog nooit gevonden. De enige workaround die ik ik ken is dat je de dag en tijd vastzet in het invoerscherm. Dat kan bij het icoontje met de klok. je moet er dan natuurlijk wel om denken da je dat een volgende dag dat je met ObsMapp invoert weer aanpast.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

ElineVG


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Jan Mudde op november 20, 2022, 10:24:00 AMIk gebruik ObsMapp al sinds 2012 en heb de mogelijkheid die jij vraagt nog nooit gevonden.

Er is wel degelijk een functie die dit effect heeft. Deze functie heeft echter ook andere effecten (Waar die eigenlijk meer voor bedoeld is).

Namelijk de vervagingsoptie... als je standaard je waarnemingen op km-hok vervaging zet, dan wordt voor iedereen (behalve admins en vrienden) de tijd verborgen. Heeft echter ook tot gevolg dat bij je waarnemingen (voor anderen) geen kaartje weergegeven wordt.

Te vinden: Home scherm > Instellingen > Geavanceerd (tandwieltjes rechts bovenaan) > Vinkje zetten bij "Altijd vervagen".

Let op: de tijd (en datum) worden wel opgeslagen, en voor jezelf weergegeven, maar voor anderen (die geen admin of gekoppelde vriend zijn) niet meer weergegeven.

Het ligt er natuurlijk aan wat de reden is dat je de tijd wilt verbergen, of deze functie hier geschikt voor is...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: ElineVG op november 19, 2022, 19:38:11 PMKan ik ervoor zorgen dat de tijd niet meer zichtbaar is wanneer ik een waarneming invoer met obsmapp?

Even uit m'n hoofd is dat een instelling op de site.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Klopt. Op je naam klikken in https://waarneming.nl instellingen, privacy
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankaroos

De tijd uitschakelen optie kan ik begrijpen, maar aan de andere kant ontneem je andere waarnemers de mogelijkheid om in te schatten of ze de soort nog kunnen "halen" in een bepaald tijdsbestek. Alles vervagen is natuurlijke een vreemde werkwijze voor dit doel, als je zelf wel profiteert van de open waarnemingen van anderen: quid pro quo. Waarneming.nl is niet alleen een "opschrijfboekje" en een bijdrage aan NDFF en GBIF, maar ook een communicatiemiddel (volgens mij niet te onderschatten).