Hoofdmenu

Welke rups?

Gestart door naturefreak01, januari 01, 2023, 16:02:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

naturefreak01

Hallo,

het is mijn eerste keer dat ik dit doe maar de app is volgens mij wel fout in zijn herkenning. Een rugstreeppad is het zeker niet. Wel een rups, maar welke?

https://waarnemingen.be/observation/261431491/

Iemand een idee?

Met vriendelijke groeten en veel natuurplezier,

Frank van de Putte

Ik verplaats het even naar de rupsen.
Groetjes,

Frank van de Putte

Rayan Majoor

Haha, inderdaad net wat anders dan wat de app aangeeft :rolleye:  waarschijnlijk omdat de rups maar vrij klein in beeld is en de beeldherkenning dus niet beseft dat het daarover gaat.

In ieder geval is dit een (mooi duidelijk getekende) rups van de huismoeder (Noctua pronuba)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Hannie Luijten

Citaat van: Rayan Majoor op januari 02, 2023, 22:26:53 PMHaha, inderdaad net wat anders dan wat de app aangeeft :rolleye:  waarschijnlijk omdat de rups maar vrij klein in beeld is en de beeldherkenning dus niet beseft dat het daarover gaat.

In ieder geval is dit een (mooi duidelijk getekende) rups van de huismoeder (Noctua pronuba)
Opmerking van de validator bij de waarneming: Vierkantvlekuil - Xestia xanthographa.  ??
Groet, Hannie

Rayan Majoor

Ah, die heeft er inderdaad ook wel wat van weg... maar heeft minder donkertinten dan de huismoeder en heeft echt duidelijk twee verschillend gekleurde zones tussen de subdorsale lijn en de lijn door de spiracula. In het geval van jouw rups is dat niet het geval, en zie je alleen vlekjes van verschillende tinten op deze plek.
Kan dus begrijpen dat iemand het voor een vierkantvlekuil aanzag, maar ik blijf bij mijn determinatie als huismoeder :)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl