import vanaf iNaturalist

Gestart door Bep van Pelt-Verkuil, december 27, 2022, 22:59:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bep van Pelt-Verkuil

Beste lezer,
Ik heb ook series waarnemingen in iNaturalist.
Soms kunnen localo's beter ver uit Nederland verwijderde soorten determineren dan AI van observado.org. Soms is het ook andersom.

Ik begreep dat het mogelijk is om waarnemingen uit iNaturalist te exporteren naar observado.org.
Hoe gaat dat in z'n werk?
Ik vind het wel belangrijk dat al mijn waarnemingen ook in observado.org terechtkomen, maar heb geen zin om alles handmatig 2X in te voeren.

Ik kijk uit naar het amntwoord
Bep van Pelt

marcel234

#1

Bep van Pelt-Verkuil

Hoe werkt het precies?
Ik begrijp echt niet hoe het werkt.
Ik heb geprobeerd met de lijst in iNaturalist en dan kopiëren in Excel, maar dan komen locatie en foto's niet mee.

Op de oude site heb ik de importfunctie gevonden, maar daar moet je als ik het goped begrijp een Excel  bestand gemaakt hebben.

Heb je nog tips?

I

marcel234

#3
Als er staat ''geen excel gebruiken'' zou ik geen excel gebruiken.
En het is niet meer meer dan 1. exporteren 2. importeren zo te zien.

Bep van Pelt-Verkuil

Ik denk niet dat ik 150 waarnemingen 1op1 ga exporteren van iNaturalist naar ober ADO.org. In de link die je stuurde staat dat het erg traag gaat bij 1000 items. Het moet dus in bulk kunnen. De vraag is hoe
Groet Bep

marcel234

#5
Citaat van: marcel234 op december 28, 2022, 22:28:26 PMAls er staat ''geen excel gebruiken'' zou ik geen excel gebruiken.
En het is niet meer meer dan 1. exporteren 2. importeren zo te zien.
1. Downloaden van iNaturalist
2. Unzippen
3. Importeren en vink 'Foto's meenemen' aan.

Instructies lezen en uitvoeren kost ongeveer 7 minuten. Andersom kost het een middag en dan zitten er helemaal geen foto's bij dus het lijkt het idd het handigst om iNaturalist als bron te gebruiken.

Misschien is de tip dat je de 150 waarnemingen ( dat zijn er minder dan het maximum van 200.000) tegelijk moet exporteren bij punt 1 ipv ▲♪n voor één.

Bep van Pelt-Verkuil

#6
Mijn 1e probleem is dat ik niet weet hoe ik een export uit iNaturalist moet doen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

#8
Blijkbaar is het niet nodig vier keer op de button te drukken en was ie al bezig na de eerste keer.

This observation is already uploaded Inaturalist-160511267-1058 With iNaturlist id: 160511267
This observation is already uploaded Inaturalist-160511363-1058 With iNaturlist id: 160511363
This observation is already uploaded Inaturalist-160511397-1058 With iNaturlist id: 160511397
Import ready

Within a short time 34 observations will be added to your data
On observation.org 34 observations
Species nof found:
Hordeum
Phelipanche nana
Catapodium
Trigonella
Urtica
Carex
Filago
Ornithogalum
Aegilops
Chara
Sedum
Plantae
Chorthippus
Apioideae
Chronosemium
Tettigoniidae
Orobanche
Anacamptis
Acrometopa
Crucianella
Valantia
Centaurium
Campanula
Cyclamen
Polygonum
Anacamptis x kallithea
Linum
Oedipodinae
Tragopogon
Asilinae
Pooideae
Phalaris
Cichorioideae

Wat nu met

[b]On observation.org 34 observations
Species nof found:
Hordeum
Phelipanche nana
Catapodium[/b]


CiteerWithin a short time 117 observations will be added to your data
On observation.org 117 observations
Species nof found:
Alyssum
Anacamptis
Ophrys
Tracheophyta
Orobanche
Cyclamen rhodium
Poales
Phelipanche
Life
Pooideae
Araucaria
Hordeum


hiskodevries

alleen die ene waarneming of ging alles fout
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


hiskodevries

dan rest niet anders dan die import met fotos uit te zetten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

Het is niet een time out ? Bijv dat je 5 seconden moet wachten voordat je de volgende aanvraag doet ? Het ging een stuk of vijf keer goed.

hiskodevries

uh , Andre, je meld dat 'bijna alles' fout gaat met foto`s
ja dan kan ik het foto uploaden beter uitzetten.
Nu meld je dat het 5 keer goed ging
ik volg het niet meer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

Ik heb 5 dagen geupload en die gingen goed, dat was altijd sochtends
En een dag heb ik het smiddags een dag gedaan, maar dat was ook een grote batch (177 waarnemingen). En van die laatste, groote batch op een middag ging vrijveel fout.
Blijkbaar moet je niet in de middag (dan is USA wakker) of, als er fotos bij zitten, geen batch meer dan 100 fotos doen OF je moet meer tijd (geen idee hoe de batch werkt) tussen de fotos  laten zitten. Bij iNaturalist doen ze maar 1 foto per seconden dacht ik, of 1 foto per twee seconden.

Andre321

#16
Van de grootste en laatste batch ging dus vrij veel fout, van de 4-5 eerdere kleinere batches ging alles gewoon goed mogelijk dat het max aantal wrn bij wrn met fotos veel lager ligt dan bij wrn zonder fotos. OF dat er meer tijd tusse net huploaden van wrn met fotos moet zitten

marcel234

Obsmapp verliest ook foto's, maar niet zoveel.