Wat is dit

Gestart door Tonmuns, december 13, 2022, 18:23:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tonmuns

 :rolleye: deze vogel vloog zeker een kwartier over mijn huis, luid schreeuwend. Het is zeker geen blauwe reiger en geen gewone ooievaar. Het was slecht licht maar ik zag, ook met de kijker, geen enkele tekening onder. Dus geen zwarte ooievaar? Die schreeuwen ook niet. Een zwarte reiger lijkt me onwaarschijnlijk.. Maar wat dan?

mgieskens

#1
Een Blauwe Reiger
Op onderbelichte foto's waardoor alles veel donkerder lijkt en met minder contrast waardoor tekening slecht of zelfs niet zichtbaar isBlauw_reiger_bewerkt.jpg
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Tonmuns

Ok.. ik dacht dat de vlucht anders was, niet de stijve vleugels van de blauwe reiger maar soepeler..
Maar je foto lijkt er erg op inderdaad, dank je wel.

mgieskens

Inderdaad niet het meest standaard beeld van een vliegende Blauwe Reigers met ingetrokken nek.
Maar ze doen wel eens raar  ;D
Citeervloog zeker een kwartier over mijn huis, luid schreeuwend
Mogelijk geagiteerd (dreigend gevaar, concurentie?) of iets dergelijks. Verklaart wel het gedrag en de houding.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

gbeersma

Even ter fotografische informatie: als je je camera de belichting laat regelen 'denkt' hij bij een voorwerp met een veel lichtere achtergrond: oh, wat is het licht, laat ik de belichtingstijd maar wat korter nemen. Inderdaad wordt de lichte lucht dan wat donkerder, maar het voorwerp natuurlijk ook. Dus bij voorwerpen met een lichtere achtergrond (zeker als er veel achtergrond op de foto staat zoals hier) moet je overbelichten; is je achtergrond donkerder dan het voorwerp dan moet je uiteraard onderbelichten voor een goed resultaat.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Tonmuns