Welke geluid van roofvogel of andere vogel?

Gestart door Snulk, december 04, 2022, 20:15:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Snulk

Beste leden, ik ben net nieuw in dit forum en heb een vraag die misschien in een andere categorie thuishoort.
Maar hopelijk kan ik hier terecht ;)
Al enkele malen loop ik met mijn vrouw door het Montferland (gelderland) en horen dan een klaaglijke roep van een vogel.
Een buizerdroep ken ik goed en die is het volgens mij niet. Bovendien zie je die vaak cirkelen boven je. Het is een ijzingwekkende kreet om de 7 seconden zo ongeveer. Helaas kon ik het geluid niet opnemen, maar heb het proberen na te doen met geluidsapp op mijn smartphone. Eventueel hoop ik die hier te posten als dat kan.

iemand een idee...?

Jos

mgieskens

Moeilijk te zeggen alleen op basis van zo'n beschrijving.
Maar bij 'klaaglijke roep' denk ik al snel richting Waterral.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

jeroen vinke

Het makkelijkste is dat je de waarneming aan maakt bij waarneming.nl daar kan je mp3 bestanden toevoegen. Als je vervolgens via de knop hulp forum drukt, kab je hem hier plaatsen. De link hier delen werkt natuurlijk ook.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Snulk

Via Waarneming geprobeerd in te voeren. Ik moest verplicht een soortnaam invoeren, maar dat is nou juist het probleem...dat weet ik niet!
Geluidsfragment toegevoegd. Die heb ik dus zelf gemaakt. Is niet de vogel, maar ik deed het na.
Ben benieuwd of het lukt met de link:
https://waarneming.nl/fieldwork/observations/create/?lat=51.918798&lng=6.234012&date=2022-12-04&location=5109&map_zoom=14&map_lat=51.91880871067664&map_lng=6.23401165008545&time=14%3A30%3A00

Groeten,
Jos

mgieskens

Als je geen idee hebt om welke soort het gaat, dan kun je de waarneming invoeren met als soort: "Vogel onbekend".
Dat trekt bovendien de aandacht van sommige kenners  ;D
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

keesschreven

Citaat van: Snulk op december 05, 2022, 12:43:25 PMVia Waarneming geprobeerd in te voeren. Ik moest verplicht een soortnaam invoeren, maar dat is nou juist het probleem...dat weet ik niet!
Geluidsfragment toegevoegd. Die heb ik dus zelf gemaakt. Is niet de vogel, maar ik deed het na.
Ben benieuwd of het lukt met de link:
https://waarneming.nl/fieldwork/observations/create/?lat=51.918798&lng=6.234012&date=2022-12-04&location=5109&map_zoom=14&map_lat=51.91880871067664&map_lng=6.23401165008545&time=14%3A30%3A00

Groeten,
Jos
Met deze link komen we bij het invoerscherm, maar daar is jouw geluid niet te zien voor ons.

Je kunt hem inderdaad eerst invoeren als "Vogel onbekend" en dan nog eens hier plaatsen.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren