Wat heeft hier gelopen?

Gestart door kroonp, maart 03, 2006, 13:03:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

kroonp

CiteerIk zeg toch dit is van een konijn !
Ugh! De grote carel heeft gesproken.

Kun je mij ook uitleggen waarom dit een konijn is?
Citeerde achterpoten staan voor de voorpoten een konijn huppeld met zijn achterpoten zijn voorste voorbij een haas ook maar daarvan staan de voorpoten niet gelijk maar meer achterelkaar
Overgenomen uit mijn sporengids:
Bij zowel haas als konijn worden in de sprongengalop de achtervoeten ver voor de voorvoeten geplaatst, die bij deze manier van voortbewegen achter elkaar komen te staan. Bij de huppelgang worden de voorvoeten naast elkaar of schuin naast elkaar gezet. Al naar gelang de loopsnelheid van het dier staan de voorvoet in een schuinere lijn naast elkaar (middelmatige snelheid) of duidelijk achter elkaar (hoge snelheid).
Paslengte: huppelgang 25cm, sprongengalop 100cm.


Ik denk ook wel dat het een konijn is, maar kloppen met de gegevens uit de sporengids doet het niet. Als je kijkt naar de plaatsing van de voeten zou het konijn met de huppelgang gelopen hebben, maar dat klopt niet met de paslengte van 100cm die ik gemeten heb. En als je kijkt naar de paslengte dan zou het konijn met sprongengalop hebben gelopen, maar dat klopt weer niet met de aangetroffen prenten. Een paslengte van 100 cm betekend toch een hoge snelheid? Dan hadden de voorvoeten toch achter elkaar moeten staan?

Snap je nu waar mijn twijfel vandaan komt?'
Welk onbekend virus heeft dit konijn onder de leden? :lol:
Groet

Peter Kroon

marcel123

#31
Heb de foto's maar genummerd, vergroot dat de chaos een beetje?
Splitsen gaat niet zo eenvoudig, nieuwe sporen moeten maar in een nieuw topic.

CiteerIk heb ook nog aan konijn gedacht, alleen lopen die niet altijd met een hazensprong
?

Overigens lopen konijnen misschien met een hazenloopje en springen ze met een hazesprong?