Goudplevier?

Gestart door Gijs21, november 07, 2022, 18:48:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gijs21

Deze waarneming is van bijna een maand geleden. Ik reed na werk naar huis door polder Nieuwkoop. Veel weidevogels ter plekke, waaronder een groep kieviten en goudplevieren. Een goudplevier vloog op, recht over mij heen. Ik heb de roep opgenomen. Geluiden worden over het algemeen best snel beoordeeld, maar deze waarneming staat nog steeds open. Dit is toch een goudplevier?

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/256763661/.
1 Goudplevier - Pluvialis apricaria overvliegend
datum: 2022-10-11
locatie: Nieuwkoop - Polder Nieuwkoop (ZH)


geluiden:
https://waarneming.nl/sounds/183188/

pdeknijff

Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Matthijs Molenaar

Als je het zelf zeker weet, en je hebt zelf aan de vogel gezien dat het een Goudplevier was, waarom twijfel je dan? Wel meer waarnemingen blijven ongevalideerd, sommigen wel voor een jaar! Inderdaad is het een Goudplevier, maar dat wist je zelf ook al blijkbaar..
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Gijs21

#3
Citaat van: Matthijs Molenaar op november 07, 2022, 18:51:26 PMAls je het zelf zeker weet, en je hebt zelf aan de vogel gezien dat het een Goudplevier was, waarom twijfel je dan? Wel meer waarnemingen blijven ongevalideerd, sommigen wel voor een jaar! Inderdaad is het een Goudplevier, maar dat wist je zelf ook al blijkbaar..

Uh ja, maar als waarnemingen met geluidsopname langer openstaan, ga ik soms twijfelen omdat ik er ook wel eens naast zit. Dat heb ik nu bijvoorbeeld met goudhanen en vuurgoudhanen. Ik kom ze allebei tegen, vuurgoudhanen wat vaker momenteel. Maar bij opnames ben ik achteraf vaak niet helemaal zeker welke het nu is


Matthijs Molenaar

Citaat van: Gijs21 op november 07, 2022, 19:18:58 PM
Citaat van: Matthijs Molenaar op november 07, 2022, 18:51:26 PMAls je het zelf zeker weet, en je hebt zelf aan de vogel gezien dat het een Goudplevier was, waarom twijfel je dan? Wel meer waarnemingen blijven ongevalideerd, sommigen wel voor een jaar! Inderdaad is het een Goudplevier, maar dat wist je zelf ook al blijkbaar..

Uh ja, maar als waarnemingen met geluidsopname langer openstaan, ga ik soms twijfelen omdat ik er ook wel eens naast zit. Dat heb ik nu bijvoorbeeld met goudhanen en vuurgoudhanen. Ik kom ze allebei tegen, vuurgoudhanen wat vaker momenteel. Maar bij opnames ben ik achteraf vaak niet helemaal zeker welke het nu is

Prima dat je het vraagt hoor, Gijs! Maar doe het niet om het vinkje  ;)  ;)  ;)
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)