Pontische meeuw of geelpootmeeuw?

Gestart door Gijs21, november 05, 2022, 18:46:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gijs21

Vorige week zaterdag tijdens een excursie op de Noordzee uiteraard veel meeuwen gezien, waaronder een 2e jaars pontische of geelpootmeeuw. De validator heeft er 'niet te beoordelen' van gemaakt. Als zelfs een meeuwendeskundige de foto niet kan beoordelen, wie dan wel zou je denken. Ik heb foto's van 2e jaars pontische en geelpoot met elkaar vergeleken en zie dan nauwelijks verschil. Waar zou je het aan kunnen zien?


Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/258645877/.
1 Pontische of Geelpootmeeuw - Larus cachinnans / Larus michahellis tweede kalenderjaar
datum: 2022-10-29
locatie: Noordzee - t.h.v. Zuid-Holland (ZH)

foto's:


OJGoreng

Is dit de enige foto die je hebt? De details zijn wat onscherp, maar het lijkt me een eerstejaars Pontische, eigenlijk.
Met vriendelijke groet, Zainal

Gijs21

Citaat van: OJGoreng op november 06, 2022, 20:08:46 PMIs dit de enige foto die je hebt? De details zijn wat onscherp, maar het lijkt me een eerstejaars Pontische, eigenlijk.

Ja, heb wel meerdere foto's maar niet zeker of het dezelfde vogel is. Misschien kan je alleen bij een scherpe foto deze determineren. Het is niet zo belangrijk, ik vroeg mij alleen af waar je op moet letten.

Thijs Baan

Bij voorbaat dank voor de hulp!
       Met Vriendelijke Groet,
                 Thijs Baan

Gijs21