Waarom worden de coordianten niet meer uit de foto overgenomen ??

Gestart door Andre321, juni 23, 2023, 17:33:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Ik heb wel het toetstel aan en uit gehad, een simcard er uit g ehaald en er weer ingstopt en eventjes iets op embargo gezet en er waar afgehaald.
In Gallery heeft de foto gewoon coordianten uit Andalusie Spain.
Vorige week ging dit nog goed
De datum had 17 juni moeten zijn mar maakt er 23 juni van

https://old.waarneming.nl/waarneming/view/277603970

Andre321

#1
De datum en locatie wordt niet meer uti de foto gehaald. Hoe kan dat ?

Het is nog vreemder, als ik de waarneming bekijk en op het blauwe klokje klik en het blauwe google maps symbooltje, dan zitten daar gewoon de goede waarden onder.
Sla ik dan de waarneming op en vraag ik het meteen weer op dan is de locatie in Andalusie veranderd in del ocatie in gronignen

Het gaat bij het opslaan dus fout..terwijl de goede geggevens wel gewoon in de waarneming staan vlak voor opslaan.

Andre321

Als ik op dat Google maps druppeltje klik laat hij altijd zien dat het een "Aaangepaste locatie" is. Is dat omdat de locatie aangepast is aan de ingelezen foto ?
Alles werwijderd en opnieuw geinstalleerd. Lijkt te helpen.


Andre321

#4
maar hoe krijg ik nu alles weer op de goede locatie ?

Ik kan nergens wat aan doen maar ondertussen wordt wel mijn huid volgescholden terwijl dit voor mij ook al veertig keer meer werk is dan het gewoon door obsidentify halen die hier nooit last van had.

Jan Mudde

Hallo Andre321,


Vooropgesteld; ik ben geen IObs gebruiker want weiger met Apple te werken ;-)Veels te dure zooi die veuls te weinig presteert voor zijn geld, maar goed das heel erg off topic en louter mijn mening.

Wellicht scheelt het als je vermeldt met welk toestel je werkt, welke versie van het Apple besturingssysteem daarop draait en welke versie van IObs je gebruikt. In het Android-deel zijn dit de eerste vereisten om vragen zoals die jij hier stelt überhaupt beantwoordt te krijgen. Verder scheelt het een hoop als je stap voor stap beschrijft welke acties in welke menu's je uitvoert en wat bij elke actie de respons van het systeem is. Sterkte er mee en succes!!

Grtz, Jan

Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on