LITTLE MONSTER WITHOUT BODY wespenkop

Gestart door Johan55, september 22, 2022, 16:44:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johan55

LITTLE MONSTER WITHOUT BODY , Wesp ? Woensdag 2022-09-21 een zeer rare ontdekking gedaan op natuurpunt bezoekerscentrum Uitkerkse polder. Op zoek naar insecten viel mijn oog op een blad met een gelig uitsteeksel. Groot was mijn verbazing vastgeplakt op het blad een kop van een wesp (?!) Geen body ! Uiteraard wou ik dit raar verschijnsel op foto vastleggen maar kon mijn ogen niet geloven dat onderdelen van de kop ook nog bewogen. zie videobeelden.  Een klein monster ! Tip van mijn zoon, mogelijk heeft de wesp een vijand (hoornaar) tegengekomen die zijn kop heeft afgebeten. voor mij toch raar dat de kop echt aan het blad vastplakt EN nog een tijd verder leefde ! In ieder geval een  mysterieuze en uitzonderlijke ontdekking !
video : https://www.youtube.com/watch?v=2f4fcQ0kIx8&ab_channel=JohanVanMenselSr.

Rayan Majoor

Heel wonderlijk! Waarschijnlijk heeft je zoon gelijk over de oorzaak van de losse kop... maar dat ie zo beweegt is wel heel apart. Kan echter ook komen doordat er een beestje in de kop aanwezig is en dat de bewegingen daarvan de onderdelen van de kop laten bewegen. Hoe dan ook een erg interessant geheel, bedankt voor het delen :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl