Turkse tortel maar niet te beoordelen.

Gestart door mystacinus, september 18, 2022, 12:33:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

mystacinus

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/254993452/.
1 Turkse Tortel - Streptopelia decaocto
datum: 2022-09-18
locatie: Meerssen - Bunde (LI)

foto's:



Plukrest van sperwer

Admin, hoe wil je het eigenlijk hebben? Niet elke foto die bij een waarneming door mij toegevoegd is een bewijsstuk. Deze bijv geldt als illustratie. Als foto's alleen voor verificatie worden gebruikt, plaats ik geen foto's meer, behalve bij twijfel.
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

Chris Janse

Volgensmij zijn foto's ervoor om als bewijs te dienen, obv deze foto kan je niet zeggen dat het een turkse tortel is. Daarom wordt de waarneming op 'niet te beoordelen' gezet.

mystacinus

Ik laat de foto maar staan, ook al is deze niet ter beoordeling van de soort (en de predator...).  :rolleye:
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

OJGoreng

Het is een beetje een omweg, maar als je hem in dit topic meldt (als "verkeerd gevalideerd"), komt het vast goed, zeker als je ook een close-up van die pluk veren ernaast hebt.
Met vriendelijke groet, Zainal

mystacinus

vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

keesschreven

Het "(nog) niet te beoordelen" is ook een middel van admins om overzicht te houden van welke waarnemingen ze al hebben bekeken, en welke elke dag weer nieuw zijn.
Soms is de foto voor de ene admin niet genoeg om er iets over te zeggen, maar voor de andere admin wel, en die kan dan "(nog) niet te beoordelen" veranderen.

Ik zie dat hij inmiddels is goedgekeurd. Je kunt er zelfs een vrouwtje van maken, want dat lichtroze stuk met kleine blaasjes in het midden van de romp is het ovarium.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren