Is dit de kraagvleugelmot of niet?

Gestart door dump, september 07, 2022, 12:25:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

dump

Hoi Allen.
Het determineren lijkt wel wat moeilijker te worden. Komt dat omdat de vlinders meer beginnen te slijten door de tijd of is het gewoon toeval? Deze nachtvlinder (kraagvleugelmot?) geeft heel veel resultaten in de 80% maar ook weer totaal andere soorten. Kan iemand hier iets uit opmaken?
Groeten, Dump.
P.s. Ik heb mijn best gedaan om de foto's te verkleinen maar hopelijk ook weer niet te klein.

Rayan Majoor

Zeker een kraagvleugelmot :duim:

Wat betreft de slijtage kan ik niet veel zeggen... alleen dat de typische zomersoorten nu aan het eind van de vliegperiode zitten en de typische herfstsoorten nog niet heel veel aanwezig zijn met de nog altijd veelal zomerse dagen. Kan dus inderdaad net die overgangsperiode zijn. Maar sommige soorten, zoals de vierkantvlekuil en zwarte-c-uil, zal je nog genoeg in goede staat aan moeten treffen.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

dump

Top. Weer een bij de verzameling zal ik maar zeggen. Ik heb bijna iedere nacht op de camping een laken met uv lamp hangen maar het is erg rustig de laatste week. Ik kom inderdaad nu wel steeds dezelfde tegen, de roestuil, en ja, de zwarte c uil, gewone grasuil zelfs heel veel. De streepzaadvedermot en nog veel andere  motten. En tot mijn ergernis ook veel hoornaars. Die laatste zijn zo onrustig op het laken. Ik zit denk ik op een mooie veelzijdige locatie want ik heb al zo veel soorten gevonden. Schitterend.

Je opmerking dat we in een overgang zitten maak mijn dag/nacht weer goed. Ik vond het al zo rustig. Niets aan. Ik dacht dat het seizoen een beetje voorbij was? Maar we gaan dus nog over op de herfst soorten.

Groeten, Dump.